مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: براساس اعلام پلیس راه 16 درصد تلفات جاده‌ای و تصادفات رخ داده در محورهای مختلف ناشی از بی‌احتیاطی موتورسواران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل عبدالحسین علی‌اکبری دیروز در مراسم آغازین طرح آموزش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در اردبیل افزود: با اجرای طرح آموزش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده یک حرکت مثبت و رو به رشد را در ارتقای مسایل ایمنی و امنیتی شاهد هستیم که به نظر می‌رسد با این اقدامات کاهش تلفات در این حوزه نیز صورت بگیرد.

وی گفت: این طرح در روستاهای حاشیه راه‌های استان با هدف کاهش تصادفات و تلفات رانندگی به ویژه عابران پیاده و موتورسواران، فرهنگ‌سازی مناسب در استفاده مناسب از موتورسیکلت و بهره‌گیری از کلاه ایمنی دانست.

علی اکبری در ادامه افزود: در حرکتی مثبت طرح‌های مختلفی نیز در کاهش تلفات رانندگی و تصادفات مرگبار در جاده‌های اصلی در دست اقدام است که امیدواریم با همراهی خوب رانندگان بتوانیم یک ایمنی و آرامش خاطر را در ترددها و عبور و مرور از محورها شاهد باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل همچنین گفت: کاهش تصادفات و تلفات براساس اصول برنامه پنجم توسعه به میزان 10 درصد در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان استان است که سال به سال نیز این کاهش و تعهد کاستن از تلفات و خسارت رانندگی به حداقل می‌رسد./س 

برچسب ها: اردبیل ، تلفات ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.