فرماندار كوثر گفت: به رغم وجود طرفیت های مناسب بخش كشاورزی سالانه 186 میلیون مترمكعب آب از این شهرستان خارج می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  سیدسعدالله رییس ساداتی افزود: كوثر 50 هزار هكتار زمین كشاورزی دارد و با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان شاهد تحولی در كشاورزی كوثر بود.

وی با اشاره بر لزوم آموزش كشاورزان برای بهره برداری صحیح از منابع آب و منابع طبیعی شهرستان گفت: با پیوند صنعت ، كشاورزی و دامپروری می توان الگوی مناسبی برای افزایش تولیدات این سه بخش ترسیم كرد.

رئیس سادتی وجود آبهای سطحی فراوان ، اراضی مستعد كشاورزی ، اجرای شبكه‌های پایاب و توسعه اراضی دیم را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد.

فرماندار كوثر افزود: هم اكنون سطح اراضی كشاورزی كوثر حدود 50 هزار هكتار است كه به همین میزان اراضی مستعد نیز قابل بهره‌برداری و كشت و زرع است.

رییس‌ساداتی در ادامه گفت: از این سطح اراضی كشاورزی كوثر حدود دو هزار و 300 هكتار آن را باغات و مابقی را اراضی زراعی و آیش تشكیل می‌دهد كه می‌توان در این زمینه بهره‌برداری بهتری داشت.

فرماندار کوثر همچنین افزود مكانیزه كردن و آبیاری تحت فشار در بخش كشاورزی و ساماندهی وضعیت معادن و فعال كردن شهرك‌های صنعتی در بخش صنعت و معدن را از اصلی‌ترین برنامه‌های كاری امسال فرمانداری كوثر برشمرد./س

برچسب ها: کوثر ، خروج ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.