هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز با استقبال شرکت‌های خارجی و داخلی مواجه شده که هدف از آن افزایش ترویج برنامه‌ های سفر توسعه‌ و شناسایی بازارهای هدف است.

منوچهر جهانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه به شناسایی هرچه بیشتر بازارهای هدف کمک می‌کند، افزود: خوشبختانه در ایران، موضوع گردشگری مورد توجه بسیاری از مسؤولان ارشد نظام، فعالان حوزه گردشگری، خواص و نخبگان و نیز جامعه‌ دانشگاهی و محققین و پژوهشگران واقع شده است.
جهانیان تصریح کرد: در این نمایشگاه، شرکت‌کنندگان با ارائه پکیج‌ های گردشگری مناسب، جدیدترین محصولات گردشگری خود را به علاقمندان به سفر عرضه می‌کنند.
وی اضافه کرد: بازدیدکننگان از این نمایشگاه با جدیدترین محصولات گردشگری شرکت‌های داخلی و خارجی آشنا شده و برای انجام سفرهای داخلی و خارجی خود برنامه‌ریزی می‌کنند.
جهانیان با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری دولت با حضور چهار معاون رئیس‌جمهور و هشت وزیر به همراه رئیس کل بانک مرکزی و دبیر هیئت دولت، تصریح کرد: تشکیل این کارگروه، نشان‌دهنده‌ی یک عزم ملی برای توسعه و تقویت گردشگری به حساب می‌آید.
وی همچنین به موضوع تشکیل شورای مشورتی گردشگری ایران با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف و نیز پژوهشگران، محققین و اساتید دانشگاه اشاره کرد و افزود: تشکیل این شورا نیز نشان‌دهنده‌ی رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تحقق اهداف و سیاست‌های کلان این سازمان در حوزه‌ی گردشگری به شمار می‌رود.
جهانیان افزود: آژانس‌ها از طریق آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی شفاهی و رودررو با مشتریان، ارائه اقلام تبلیغاتی، بسته‌های سوغاتی، یادمان‌های فرهنگی و هنری، انجام مذاکره با آژانس‌های کشورهای بازار هدف و دعوت از آنان برای سفر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و امکانات و تسهیلات بازار مقصد، می‌توانند به بازاریابی و جذب مشتری کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به مزایای اصلی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اضافه کرد: آشنایی با الگوهای فروش، تماس با افراد و مراکز متنفّذ، جمع‌آوری اطلاعات رقابتی و تصویرسازی از کشورهای مقصد سفر از مهم‌ترین مزایای اصلی حضور در این نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید.  
جهانیان اضافه کرد: حضور در نمایشگاه‌های گردشگری نشان از بازاریابی حرفه‌ای مبتنی بر بازارهای هدف دارد که این بازاریابی دارای سه مرحله‌ی اصلی می‌باشد.  
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: این سه بخش اصلی شامل بخش‌بندی یا تقسیم‌بندی بازار، تعیین بازار موردنظر و تعیین جایگاه در بازار است.  
جهانیان ادامه داد: کار اصلی دفاتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، تولید و عرضه‌ی برنامه‌های سفر برای سلایق و علایق مختلف است.
وی ادامه داد: نمایشگاه در حقیقت، ویترین فروش محصولات گردشگری و مکانی برای جلب اعتماد تورگردانان بین‌المللی برای خرید محصولات تولیدی گردشگری ایران به حساب می‌آید.
وی در ادامه گفت: کاملاً مشخص است که در این ویترین، بایستی باکیفیت‌ترین، زیباترین و متنوع‌ترین محصولات را ارائه کرد که در این میان، دفاتر خدمات مسافرتی ایران نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد و تعیین جایگاه مقصود در نزد مشتری، مزیت‌های رقابتی آن است، ادامه داد: این مزیت، زمانی شکل می‌گیرد که کالا یا خدمات خریداری شده، بیشترین ارزش را برای او ایجاد کند.
جهانیان خاطرنشان کرد: محصول زمانی در نمایشگاه‌های گردشگری دارای مزیت رقابتی خواهد بود که اولاً از قیمت پایینی برخوردار باشد و ثانیاً امتیازات و منابع بیشتری را نصیب شرکت‌های طرف قرارداد می‌نماید.
معاون گردشگری کشور یادآر شد: آژانس‌ها از طریق عرضه‌ی محصولاتی با ویژگی‌هایی از جمله خدمات متمایز، متفاوت بودن محصول، کارکنان حرفه‌ای و وفادار و نیز ایجاد تصویر متمایز در ذهن مشتری به مزیت رقابتی در حوزه‌ی فروش برنامه‌های سفر گردشگری دست می‌یابند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار