کنجاله سویای مرغداران گلستانی باید در اسرع وقت تامین شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ نمایندگان استان در نامه ای خطاب به وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، خواستار تسر یع در روند تحویل کنجاله سویا مرغداران گلستانی شدند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت : در این نامه که به امضای هر هفت نماینده استان در مجلس شورای اسلامی رسیده است از وزیر صنعت معدن و تجارت خواسته شده ، هر چه سریعتر مشکل مرغداران گلستانی را حل کند.

عیسی امامی افزود : در این نامه آمده است : مرغداران گلستانی از 45 روز پیش تا کنون که پول کنجاله سویا را واریز کرده اند ، چشم به راه دریافت کنجاله سویا هستند اما هنوز خبری نیست.

وی تصریح کرد : تاخیر در اختصاص کنجاله سویا مرغداران استان را دچار زیان کرده است و باید در اسرع وقت نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

وی در ادامه به ضرورت واگذاری بخش بازرگانی به جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت : در صورت تصویب طرحی که در این باره به مجلس ارائه شده است ،، بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی کشور حل می شود.

وی افزود : تامین به موقع نهاده ها در بخش های مختلف زراعی ، باغی ف دامپروری و شیلاتی و توزیع به موقع آن از مزایای این طرح است.

گفتنی است مرغداران گلستانی 45 روز پیش برای خرید 6 هزار و 165 تن کنجاله سویا، بیش از 51 میلیارد و 345 میلیون ریال از طریق اتحادیه سراسری و شرکت پشتیبانی امور دام کشور پرداخت کردند تا دو هفته ای کنجاله سویا تحویل بگیرند.

اما با گذشت این مدت هنوز خبری از سویای مرغداران گلستانی نیست و این در حالیست که کنجاله سویا در بازار آزاد به راحتی خرید و فروش می شود.

وی تصریح کرد : کنجاله سویا را مرغداران گلستانی به قیمت 835 تومان خریده اند در حالیکه در بازار آزاد به طور متوسط یکهزار تومان گرانتر به فروش می رود.

به گفته اورسجی اگر مرغداران پول خود را در سیستم بانکی سپرده گذاری می کردند حداقل یکصد و 30 میلیون تومان کارمزد آن در این مدت می شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.