رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: نگاه طرح پزشك خانواده سلامت محور است نه بيمار محور و با پايش درست سيستم هاي نظارتي،كاهش بار كاذب بيمار را شاهد خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دکتر یعقوبی در دیدار با رئيس سازمان نظام پزشكي كشور در جلسه ی بررسی مشكلات و ابهامات اجراي طرح پزشك خانواده با اشاره به وجود ابهامات و اشكالاتي در طرح، بر لزوم شفاف سازي و رفع ايرادات موجود تأكيد كرد تا مردم آسيبي از اجراي آن نبينند.

قائم مقام وزير بهداشت در استان كليه ارگان هاي ذيربط را در اين طرح همسو دانسته و اظهار کرد: بايستي ميان دانشگاه علوم پزشكي، سازمان هاي بيمه گر و سازمان نظام پزشكي همكاري و هماهنگي حداكثري در جهت اجراي بهينه طرح و افزايش رضايت مردم صورت گيرد.

دكتر يعقوبي خاطر نشان ساخت: بايستي راهكارهاي منطقي و قانوني طرح با جمع بندي انتقادات و پيشنهادات شناخته شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت:در حال حاضر مردم 54 درصد هزينه درمان را پرداخت ميكنند كه با اجرايي شدن طرح دغدغه هاي درمان و دارو بيماران مرتفع شده و بيمار استرس پرداخت هزينه را نخواهد داشت كه اين از مهمترين مزاياي طرح است.

وي با اشاره به موفقيت اين طرح در ديگر كشورهاي جهان، وجود برخي نابساماني ها در سيستم فعلي را نبود سازماندهي مناسب دانسته و گفت: اجراي اين طرح منافع بيمار و به دنبال آن منافع پزشك را پي خواهد داشت.

رئيس سازمان نظام پزشكي كشور نیز در این جلسه اجراي طرح پزشك خانواده را بهترين نوع خدمت رساني در سلامت عنوان كرد، و گفت: در راستاي اجراي صحيح و كامل اين طرح نياز است موانع و مشكلات احتمالي احصاء و راه كارهاي مناسب اتخاذ گردد.

وي گفت:فرهنگ سازي عمومي از ضرورت هاي اجرايي شدن طرح است و در اين راستا خواستار افزايش تبليغات شد.

گفتني است :در اين جلسه روساي سازمان هاي نظام پزشكي ميانه،اهر و مراغه،رئيس انجمن پزشكان عمومي تبريز،نماينده بيمه خدمات درماني استان،‌معاون بهداشتي و معاون درمان دانشگاه نيز به ارائه انتقادات و پيشنهادات و اصلاحات در آئين نامه اجرايي طرح پرداختند. /س

برچسب ها: طرح ، پزشک ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.