رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر فعال شدن حوزه تجارت داخلی با حضور پرنگ اصناف تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمائی در نشست صمیمی خود با هیئت رئیسه  و اتحادیه های صنفی شهرستان تبریز اظهارداشت: نقش و جایگاه اصناف در  اقتصاد آذربایجان شرقی بسیار برجسته است و استان همانطوری به عنوان قطب صنعت و تجارت در کشور شناخته می شود از بعد کمی و کیفی اصناف نیز در  سطح ملی جایگاه بسیار مهمی  دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: جامعه اصناف کشور و بلاخص آذربایجان شرقی در طول تاریخ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بارزی ایفاء کردند و همیشه به عنوان یک پایگاه مهم مردمی مورد اعتماد دولت و ملت بوده اند.

عظمائی افزود: در اجرای برنامه های اقتصادی کشور نیز این قشر عظیم به عنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی  همواره  موفق ظاهر شده اند.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و همراهی اصناف با دولت در اجرای این طرح عظیم اقتصادی تأکید کرد:  جامعه اصناف کشور و آذربایجان شرقی با سربلندی از این مرحله عبور کردند و طول سالها گذشته و فعلی نیز همواره در اجرای طرح های تنظیم بازار ، برگزاری نمایشگاهها، فروش های فوق العاده، بر ظرفیت موجود در اصناف تکیه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به سهم 40 درصدی حوزه صنعت، معدن و تجارت از تولید ناخالص داخلی تصریح کرد: 22 درصد از این مقدار مربوط به حوزه صنعت و 18 درصد سهم حوزه اصناف در کشور است و این امر حکایت از توان بزرگ اصناف در حوزه توسعه اقتصادی و تجاری کشور  دارد.

محمد جعفر عظمائی با بیان اینکه ظرفیت اشتغالزائی در  حوزه اصناف 5/2 نفر  به ازای هر واحد صنفی است ، گفت: با توجه به اینکه اصناف بزرگترین تشکیل مردمی کشور هستند و رتبه آذربایجان شرقی نیز  از نظر تعداد اصناف با دارا بودن 135 هزار واحد صنفی  در جایگاه سوم کشور است ،  این حوزه  توان اشتغالزائی بسیار  بالایی را دارد.

وی در ادامه سخنان خود از گردش عظیم مالی حوزه اصناف نیز سخن گفته و خاطر نشان ساخت: در  حوزه اصناف  گردش مالی وسیعی صورت می گیرد که می توان با هدایت صحیح و برنامه ریزی شده آن  شاهد تحول در حوزه سرمایه گذاری داخلی و رونق تجارت داخلی کشور شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از ظرفیت اصناف در حوزه قانون گذاری برای این قشر نیز گفت: قشر اصناف جزوء،  پاک ترین و با انصاف ترین  اقشار جامعه هستند که این امر مایه افتخار اقتصادی کشور نیز محسوب می شود.

در ادامه این نشست نیز علی بابایی رئیس اداره اصناف و تشکلهای سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن سخنانی با اشاره به اینکه 402 اتحادیه هم اکنون در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند گفت: از این تعداد 80 اتحادیه صنفی در شهرستان تبریز حضور دارند.

وی، با بیان اینکه فعالیت های اثر بخشی در راستای توسعه حوزه اصناف استان در چند سال اخیز صورت گرفته است خاطر نشان ساخت: آذربایجان شرقی در اجرای طرح میزان در کشور نیز دارای رتبه اول می باشد.

هاشمی نیز به عنوان رئیس مجمع امور صنفی شهرستان تبریز در این دیدار از تشکیل و فعال شدن کمیسیون های تخصصی  به عنوان راهی برای حل مشکلات موجود در حوزه اصناف خبر داد و گفت: جامعه اصناف همیشه همگام سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اجرای طرح های اقتصادی دولت بوده است  و این همدلی و همراهی با پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی ایران به صورت مستحکم همچنان ادامه خواهد داشت./س

برچسب ها: روح ، کالبد ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.