مدیر بازار فرابورس ایران خبر داد:

عرضه بلوک 20 درصدی گچساران روز یکشنبه

سازمان خصوصي سازی 20 درصد از سهام شرکت پتروشیمی گچساران متعلق به ملی صنایع پتروشیمی را به نرخ پایه هر سهم 4286 ریال، یک شنبه 25 تیر در بازار سوم عرضه مي كند.

امیر هامونی مدیر بازار فرابورس ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد 132میلیون سهم معادل  20درصد از سهام شرکت پتروشیمی گچساران که از این تعداد 6میلیون و 600هزار سهم ترجیحی است به ارزش 565.7میلیارد ریال وبه قیمت پایه هر سهم 4هزارو 286 ریال به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط شامل 20درصد نقد و مابقی اقساط 4ساله یک شنبه 25 تیر در بازار سوم بفروشد.   
هامونی تصریح کرد: زمینه فعالیت این شرکت در ایجاد مجتمع های پتروشیمیایی و صنایع وابسته برای تولید مواد شیمیایی و پتروشیمیایی است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارئه فرم خارج از پایاپای حداکثر 20روز کاری سازمان خصوصی سازی از زمان انجام معامله تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه این بلوک متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است ادامه داد:سرمایه شرکت 660میلیارد ریال است و شرکت پتروشیمی باختر 40درصد و شرکت های ملی صنایع پتروشیمی ،پتروشیمی ممسنی و کازرون هر کدام با در اختیارداشتن 20درصد سهام از سهامداران عمده شرکت پتروشیمی گچساران هستند.
مدیر بازار فرابورس ایران ادامه داد: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه 16.9 میلیارد ریال  است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.
هامونی تاكيد كرد: قيمت حامل هاي انرژي، خوراك و محصولات پتروشيمي در چارچوب قانون هدفمند كردن يارانه ها است و خريداران ملزم به رعايت آن هستند. همچنين خريدار متعهد به رعايت ضوابط و مقررات پدافند غير عامل كشور، رعايت اصول سيستم مديريتHSE، رعايت دستورالعمل ها و استانداردهاي بازرسي فني واحد هاي صنعتي، اجراي آموزش هاي تخصصي متناسب با شغل در واحدهاي صنعتي، رعايت كامل دستورالعمل هاي تعميراتي و عملياتي مربوطه به قراردادهاي فروش شركت هاي توليدي است.
وي يادآور شد: خريدار متعهد است به نسبت سهام خريداري، جانشين صادركنندگان دولتي ضمانتنامه ها شود و آزادسازي سهام واگذار شده منوط به انجام تسويه حساب بدهي هاي شركت به نسبت سهام واگذار شده به شركت هاي مادر تخصصي و سيستم بانكي اعم از دولتي و غير دولتي، صندوق ذخيره ارزي و خزانه منعكس در صورت هاي مالي مبناي ارزيابي سهام شركت خواهد بود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار