سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از عقد تفاهم با موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور به منظور حفاظت از درختان سرو کهنسال باغ فین کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حسین یزدانمهر با اعلام این مطلب افزود:به منظور حفاظت از درختان کهنسال و ارزشمند باغ فین کاشان و پس از انجام مذاکرات شفاهی و کتبی با موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور تفاهم نامه ای علمی پژوهشی با این موسسه تحقیقاتی به انجام رسید.

وی در مورد کارنامه پژوهشی این موسسه تحقیقاتی افزود: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع زیر نظر سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی در سال 1348 تشکیل شده و فعالیت پژوهشی خود را در 11 بخش تحقیقاتی و متجاوز از 50 گروه در زمینه تخصصی در حوزه های مختلف منابع طبیعی و در سطح 29مرکز تحقیقات استاني و 88 ایستگاه ملی و منطقه ای سازماندهی نموده است .

اجرای بیش از 500 طرح تحقیقاتی در سطح ملی،انتشار 550 عنوان کتاب و نشریه تخصصی ،تدوین و انتشار بیش از 3500 مقاله علمی و برگزاری 124 سخنرانی علمی از دیگر فعالیت های تخصصی این موسسه پژوهشی می باشد.

حسین یزدانمهر از مهمترین برنامه های پژوهشی این موسسه تحقیقاتی در طی اجرای این طرح را به انجام

آزمایش ها،تعیین وضعیت سلامتی و تدوین شناسنامه گیاه پزشکی برای کلیه پایه های درختان سرو به منظور ارائه راه کار علمی جهت افزایش طول عمر مفید این درختان عنوان کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.