دبير كل موتلفه اسلامي گفت:كشورما ظرفيت هاي بسيار عظيمي دارد با بکارگيري از اين ظرفيت ها مي توان به بهترين وجه با تحريم ها مقابله كرد.

  به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي در اجلاس دبيران استان هاي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به برگزاري اين اجلاس به صورت ماهانه اظهار داشت: دبيران استان ها كه مسئوليت اداره موتلفه اسلامي را بر عهده دارند در اين اجلاس شركت مي كنند.

*طرح حجاب و عفاف خوب و جامع است

وي با اشاره به اينكه 21 تير ماه به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاري شده گفت: مخالفين جمهوري اسلامي و دنباله هاي آنان در داخل يك برخورد ايدئولوژيك را جمهوري اسلامي آغاز كرده اند.

حبیبی ادامه داد: صف آرايي غرب در برابر ايران يك موضوع عادي نيست.

وي با اشاره به ممنوعيت حجاب براي دختران دبستاني در فرانسه افزود: در ميان كشورهاي اروپايي برخي مدعي هستند كه فرانسه سابقه طولاني رعايت دموكراسي را دارد اما در عين ناباوري اين كشور دختران دبستاني را از داشتن حجاب در مدارس منع كرده و اين مسئله با دموكراسي همخواني ندارد.

وي تاكيد كرد: غرب بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تقابلي ايدئولوژيك را با جمهوري اسلامي آغاز كرده و هر موضوعي كه جنس ايدئولوژيك داشته باشدمورد توجه دشمنان قرار مي گيرد.

حبيبي ادامه داد: كشورهاي اروپايي مخالف اين هستندكه مسلمان بودن افراد در ظاهر آنان جلوه كند.

وي با اشاره به سخنراني جورج بوش در كويت گفت: جورج بوش در اواخر دوره دوم رياست جمهوري اش در كويت مي گويد كه ما يعني غرب با اسلام وارد يك جنگ ايدئولوژيك شده ايم.

دبير كل موتلفه ا سلامي با اشاره به اين مطلب افزود: بدون شك مقوله حجاب مورد توجه آنان است و حجاب فقط در حد يك رفتار و پوشش معمولي تلقي نمي شود .

وي اظهار داشت: البته ممكن است عده اي از روي ناآگاهي حجاب را رعايت نكنند و قطعا اين مسئله از روي ناآگاهي آنان است .

وي با اشاره به دستگيري چند خانم در قم گفت: تعدادي خانم در شهر قم دستگير شدند كه بدترين وجه و آرايش غليظي را داشتند اما در بررسي ها مشخص شد كه حضور اين بانوان در خيابان ها سازمان يافته بوده و ريشه آن در تهران پيدا شد.

وي تصريح كرد: آيا نوع برخورد ما با بد حجاباني كه مطلع نيستند مسلما از جنس برخورد با افرادي نيست كه در قالب يك كار تشكيلاتي و سازمان يافته وارد مي شوند .

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با ا شاره به طرح حجاب و عفاف گفت:‌در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه اي به نام طرح عفاف و حجاب تصويب شد .

وي ادامه داد:‌طرح حجاب و عفاف طرح خوب و كاملي است و در حال حاضر نيز طرح بهتر از اين نداريم .

حبيبي با اشاره به اينكه 24 دستگاه مسئول اجراي اين طرح هستند ادامه داد: در اين طرح سهمي كه براي نيروي ا نتظامي پيش بيني شده بسيار معمولي بوده و به عنوان دبير كل موتلفه از غيرت و پيگيري نيروي انتظامي تشكر مي كنم.

وي تصريح كرد: اگر همه ابعاد اين طرح به خوبي اجرايي شود آن قابليت نهادينه شدن پيدا مي كند .

*از مجموعه دولت گله مند هستيم

حبيبي دولت را خطاب قرار داد و گفت: از دولت مي خواهيم كه اين طرح را اجرا كند البته از مجموعه دولت گله مند هستيم كه همت لازم را در اجراي اين طرح به كار نگرفته است.

وي تاكيد كرد: طرح حجاب و عفاف قابليت  اجرايي دارد و بازتاب منفي نيز نخواهد داشت.

* اجراي طرح نظامي عليه ايران نتيجه بسيار وحشتناكي براي غرب خواهد شد

دبير كل موتلفه اسلامي با اشاره به تحريم هااظهار داشت:‌ تحريم هاي غرب عليه ايران بسيار جدي است  و اگر آنان دست به ديوانگي بزنند و طرح نظامي را عليه ايران اجرا كنند نتيجه اين ديوانگي بسيار وحشتناك خواهد بود.

حبيبي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در همدان گفت: مقام معظم رهبري فرمودند كه اگر غرب حماقت كند و كار نظامي را عليه ايران انجام دهد ما نقاطي را كه منافع آمريكا در آن باشد مورد هدف قرار مي دهيم.

وي تاكيد كرد: غرب در اجراي طرح نظامي عليه ا يران ترديد دارد و تا كنون از انجام هيچ كاري در مقابله با ايران فروگذار نشده است.

وي ادامه داد: اقدام نظامي عليه ايران براي غرب عواقبي خواهد داشت اما با اين وجود مي گويند كه همه گزينه ها روي ميز است البته شايد همه گزينه ها گوشه ميز باشد .

*تحريم اقتصادي ايران را به عقب نشيني وادار نمي كند

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با تاكيد بر ا ينكه جهان غرب در به كار گيري تحريم هاي اقتصادي  عليه ايران متحد شده گفت: در كشورما ظرفيت هاي بسيار عظيمي وجود دارد كه اگر به كار گرفته شوند مي توان به بهترين وجه با تحريم ها مقابله كرد.

*به كارگيري ظرفيت هاي ايران تحريم ها را شكست خواهد داد

وي تاكيد كرد:‌استعدادهاي ايرانيان براي مقابله با تحريم ها در سطح بالايي قرار دارد و بعد از عنايات خداوند با اتكا به اين ظرفيت ها و استعدادها مي توانيم در ميدان جنگ اقتصادي به پيروزي برسيم.

وي ادامه داد: البته منكر اين  نيستيم  تحريم ها اثراتي هم دارد ولي با حمايت از توليد ملي مي توان در مقابل اين تحريم هاي ناجوانمردانه ايستاد.

حبيبي با اشاره به عمليات مرصاد گفت:‌ در سال 67 و در عمليات مرصاد امام(ره) فرمودند كه قطعنامه را مي پذيريم؛ بعد از پذيرش قطعنامه هجوم دشمن از مرزهاي مختلف تشديد شد و گروهک تروریستی منافقين را تجهيز و تا نزديكي كرمانشاه فرستادند.

وي ادامه داد: عمليات مرصاد قدرتمندانه انجام شد و ملت ايران بعد از پذيرش قطعنامه و ناجوانمردي دیکتاتور سابق عراق براي مقابله با جنگ عزمي راسخ تر از گذشته پيدا كردند.

حبیبی تاكيد كرد: در حال حاضر دشمن نمي تواند در بعد نظامي عليه جمهوري اسلامي اقدامي انجام دهد بنابراين با تكيه بر تحريم هاي اقتصادي مي خواهد كه ايران را وادار به  عقب نشيني كند .

وي ادامه داد: طاها ياسين رمضان نفر دوم عراق در مصاحبه اي گفته بودكه ما فقط براي جدا سازي يك منطقه از ايران جنگ را آغاز نكرده ايم بلكه ما خواستار متلاشي كردن جمهوري اسلامي هستيم .

حبيبي با اشاره به اين مطلب افزود: جبهه استكبار ميلياردها دلار به عراق كمك كرد اما مردم به ميدان آمدند و توطئه را خنثي كردند.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به وجود ظرفيت هاي لازم براي مقابله باتحريم ها اظهارداشت: از تهديدي كه دشمن عليه ما به كار مي گيرد مي توانيم فرصت هاي خوبي را ايجاد كنيم  و با استفاده از ظرفيت هاي عظيم مردمي بر تحريم ها پيروز شويم.

وي با اشاره به نقش مهم دولت در اين باره ادامه داد: ما از اول انقلاب تا كنون اقداماتي را براي مردمي كردن اقتصاد انجام داديم اما اين كافي نيست .

حبيبي تصريح كرد: در حال حاضر دشمن ايران را به تحريم خريداري نفت تهديد مي كند  اما ما مي توانيم تهديدها را به فرصت تبديل كنيم.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: دولت بايد به سرعت استعدادهاي اقتصادي را به ميدان بياورد البته در هر زماني كه مردم احساس كنند  دشمن براي موجوديت انقلاب به ميدان آمده برخورد سخت و سنگيني را به دشمن نشان خواهند داد


وي خواستار اقدام جدي دولت در به ميدان آوردن استعدادهاي اقتصادي شد و گفت: همه استعدادهاي اقتصادي در دولت نيستند و در رابطه با اين مسئله نيز تنگ نظري هايي پيش آمد كه برخي گفتندهرچي استعداد است در داخل دولت وجود دارد اما اينگونه نيست

وي ادامه داد: مسئله اي مثل جنگ را با حضور مردم حل كرديم آيا نمي شود كه مسائل اقتصادي را به شكلي بهتر و آسان تر با حضور مردم حل كرد .

دبير كل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: بايد نيروهاي وفادار به انقلاب در امور اقتصادي حضور پيدا كنند چرا كه مسائل به گونه اي بهتر حل مي شود و دولت نيز بايد اين دايره را وسيع تر كند.

حبيبي با اشاره به برنامه ريزي هاي موتلفه براي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: موتلفه براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حدود دو سال قبل جلسات كارشناسي خود را آغاز كرده بود .

*ورود به انتخابات رياست جمهوري  زود نيست

وي ادامه داد: براي انتخابات رياست جمهوري نيز تمامي تشكل ها ميتوانند وارد بحثهاي انتخاباتي شوند و ورود تشكل هاي سياسي از هم اكنون به انتخابات رياست جمهوري زود نيست وبايد بحث ها آغاز شود.

دبير كل موتلفه اسلامي ضمن تكذيب تمامي شايعاتي كه پيرامون رايزني موتلفه با برخي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ در جلسات خصوصي موتلفه تا كنون مصداق خاصي از كانديداها مورد بحث قرار نگرفته است اما دفاتر شهرستاني ما از هم اكنون مطالعات خو را بر روي  افراد شايسته براي كانديداتوري در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا آغاز كرده اند.

وي ادامه داد: موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري بر روي دو گزينه كار مي كند يكي اينكه به صورت مستقل وارد شويم و ديگري توجه به مصلحت جريان اصولگرايي براي ائتلاف است.

دبير كل موتلفه اسلامي درپاسخ به سوالي درباره اينكه برخي معتقدند براي انتخابات رياست جمهوري سه قطب يعني جبهه پايداري، جبهه متحد و اصلاح طلبان وارد مي شوند گفت: معتقدم كه اينگونه  پيش بيني ها صحيح نيست و هر فردي از سوي  اصلاح طلبان  وارد عرصه شود با تابلوي اصلاح طلبي وارد نمي شود.

وي با اشاره به اختلاف هايي كه ميان اصلاح طبان ايجاد شده گفت:‌عبدالله نوري در يك اظهار نظري فتنه گران را عجين شده با جريان اصلاحات مي داند اما خاتمي با چنين ديدگاهي مخالف است.


وي تاكيد كرد: اگر اصلاح طلبان به انتخابات رياست جمهوري وارد نشوند مسلما اصولگرايان تعدد نامزد خواهند داشت و رقابت ميان جريان اصولگرايي شكل ميگيرد.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به سوالي درباره نامزد موتلفه و اينكه اين نامزد مستقل است يا اصولگرا گفت: در انتخابات رياست جمهوري يازدهم موتلفه نامزد خواهد داشت اما ممكن است اين نامزد از داخل موتلفه و يا از خارج آن باشد.

وي ادامه داد: زماني كه قرار باشد درباره مصاديق اظهار نظر كنيم مطالعاتمان را انجام مي دهيم و كانديداي خود را معرفي مي كنيم اما اگر مصلح در اين باشد كه اصولگرايان ائتلاف كنند مطمئنا موتلفه نيز به اين مصلحت توجه خواهدكرد.

وي تاكيد كرد: مطالعه درباره كانديداي عضو موتلفه براي ما در اولويت است .

حبيبي با اشاره به اينكه سران اصلاحات ضربه اصلي را به بدنه اصلاح طلبي وارد كرده اند گفت: بايد بعد از فتنه 88 مرزبندي ها به طور روشن مشخص مي شد و بسياري از اصلاح طلبان در فتنه 88 مرزبندي مشخصي نداشتند.

*ائتلاف ميان اصلاح طلبان و جريان فتنه از ديد مردم مردود است

وي ادامه داد: اگر فردي با نام اصلاح طلبي و گره خوردن به فتنه 88 بخواهد وارد عرصه شود مسلما مورد اقبال مردم قرار نخواهد گرفت و اگر مردم احساس كنند كه ائتلافي ميان اين فرد و جريان فتنه صورت گرفته به وی با عنوان جرياني مردود نگاه مي كنند.

وي تاكيد كرد: اصلاح طلباني كه به قانون اساسي، ولايت فقيه و نظام پايبند هستند مي توانند در انتخابات حضور پيدا كنند و ورود سليقه هاي مختلف به عرصه، مشاركت مردم را افزايش مي دهد.

دبير كل موتلفه اسلامي درپاسخ به سوالي درباره اظهارات رئيس جمهور مبني بر اينكه دين مسيحيت و يهوديت وجود ندارد؛ گفت:‌بايد از خود رئيس جمهور اين سوال را بپرسيد اما معتقدم كه دنيايي با نام مسيحيت،‌يهوديت و اسلام داريم و ساير اديان نيز حضور دارند .

وي ادامه داد: ما با يهودي ها هيچ احساس دشمني نداريم ولي شديدا با صهيونيست ها مخالف هستيم وآنان را به رسميت نمي شناسيم.

حبيبي تاكيد كرد:‌ اين كه صهيونيست ها خود را به عنوان يهودي مي شناسند يك توطئه بزرگ است ما يهوديت را به عنوان يك گروه اهل كتاب به رسميت مي شناسيم و اگر دشمني مسلمان با صهيونيسم را تبديل به دشمني با يهوديت و مسيحيت كنيم كار نادرستي است.

دبير كل موتلفه اسلامي در پاسخ به سوالي درباه حزب فراگير اصولگرايي و اينکه جامعه اسلامي مهندسين در اين باره با موتلفه رايزني داشته يا خير ،گفت:‌ تا كنون هيچ صحبتي با موتلفه انجام نشده و ما نمي دانيم كه مقصود جامعه اسلامي مهندسين از حزب فراگير چيست.

وي در پایان خاطر نشان کرد: درباره ائتلاف با ساير گروه هاي اصولگرايي نيز هيچ بحثي ميان موتلفه و ساير احزاب اصولگرا انجام نشده است، اما پيش بيني اين است که  احزاب اصولگرا براي رسيدن به يک جمع بندي بحث ها و  رايزني هاي در اين خصوص با هم خواهند داشت./پ2

 

برچسب ها: تحریم ، احمدی نژاد ، حبیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار