شبکه سلطنتی بی بی سی که به بنگاه خبر پراکنی معروف است و مستقیما توسط دربار بریتانیا اداره می شود در آستانه تغییرات اساسی در سطح مدیران و دبیران قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در ادامه تغییرات مدیرتی که روزهای اخیر در شبکه بی بی سی " وابسته به وزارت امور خارجه بریتانیا" از سوی مؤسسان این شبکه به دستور مقامات دربار بریتانیا صورت گرفته است پیش بینی می شود این شبکه با مشکلات بسیاری مبنی بر ادامه فعالیت مواجه شده باشد.


بر این اساس در روز های گذشته مدیرکل شبکه BBC به دلیل عملکرد نامناسب این رسانه در پوشش اخبار جشن های شصتمین سالگرد حکومت ملکه الیزابت دوم ، تحت فشارهای مقامات دربار بریتانیا توسط هیئت مدیره این شبکه از سمت خود برکنار شد.


منابع آگاه از سیاست های شبکه تلویزیونی BBC فارسی بر این عقیده اند که این شبکه با توجه به بودجه ای که به آن اختصاص داده شده است نتوانسته تأثیر گذاری مناسبی را که خواسته مقامات بریتانیا است ، را بر شبکه های اجتماعی داشته باشد.


گفتنی است به دنبال بحران مالی، و کسری بودجه دولت انگلیس که ضرورت کاهش هزینه ها را مطرح ساخت، موضوع کاهش بودجه بی بی سی و تعداد خبرنگاران آن مطرح شد اما با کمال تعجب، به خاطر نوع ماموریتی که بی بی سی در قبال مسائل ایران و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، نه تنها بودجه و تعداد نفرات آن در سال های اخیر کاهش نیافته بلکه به شدت بر بودجه، تنوع برنامه ها، تعداد خبرنگاران، تعداد کارشناسان طرف مصاحبه وهمکاری با بخش فارسی و همچنین تعداد قراردادهای تولید فیلم و گزارش افزوده شده است.


همچنین علاوه بر کمک های ویژه، بودجه مستقل از طریق مالیات و بودجه ویژه حکومت پادشاهی انگلیس، کمک 1میلیون پوندی مرکزبهائیت در اسرائیل و 750هزار یورویی چند خانواده ثروتمند بهایی، اعانه یک میلیون و300هزار پوندی انجمن یهودیان ایرانی لندن، پرداخت500 هزاردلاری فرح پهلوی،و اختصاص سودیکی از سپرده های مالی هنگفت اشرف پهلوی و.. ازمنابع این شبکه است.

 

کارشناسان نسبت به آینده این شبکه، با تردید اظهار نظر می کنند و معتقدند در آینده ای نه چندان دور، شاهد انحلال شبکه بی بی سی فارسی خواهیم بود. چرا که نه به لحاظ اقتصادی، توجیه مالی دارد و نه اینکه توانسته در اهداف ترسیم شده دربار بریتانیا برنامه سازی کند.
منبع: محدوده
برچسب ها: بی بی سی ، تغییرات ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار