یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد فقدان استانداردهای ملی کیفیت سبب شده آنچنان که باید این صنعت موفق به پیاده سازی اصول مدیریت کیفیت در واحدهای فعال خود نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»؛یوسف افراش در پیام خود آورده است: امروزه صنعت چاپ و بسته بندی با گردش مالی قریب به یک هزار میلیارد دلاری آن در جهان یکی از موثرترین و کلیدی ترین عوامل توانمند ساز توسعه صادرات غیر نفتی کشور است که بسیاری از برنامه ریزان صنعتی و اقتصادی را به سمت تدوین برنامههای راهبردی برای گسترش و توسعه آن رهنمون ساخته است.
مقوله کیفیت در دنیای رقابتی امروز به یکی از عوامل کلیدی ایجاد مزیت تبدیل شده است، تاثیر کیفیت در انتخاب کالا یا خدمات توسط مشتری تا آنجایی ست که حتی هزینهی بالای خرید آن را توجیه می کند. متاسفانه تاکنون فقدان استانداردهای ملی کیفیت باعث شده که علی رغم نقش موثر و استراتژیک صنعت چاپ در امر توسعه فرهنگی، اقتصادی کشور، آن چنان که باید این صنعت موفق به پیاده سازی اصول مدیریت  کیفیت در واحدهای فعال خود نشده و در عین برخورداری از پتانسیلهای تکنولوژیک و انسانی، ضمن هدر رفتن منابع تولید، شاهد انتقال سفارشات چاپی داخلی به بازارهای خارجی و کم بهره بودن صنعت چاپ کشور از بازار صادرات محصولات چاپی باشیم.
دفتر امور چاپ به عنوان متولی امور چاپ به طور طبیعی نمیتواند نقش مستقیمی در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی واحدهای چاپی کشور داشته باشد اما میتواند با مشارکت در نوسازی و بهسازی زیر ساخت‎های سخت افزاری و کمک در بکارگیری روشهای نوین مدیریت کیفیت، در بهبود و ارتقای کیفیت محصولات این واحدها تلاش کند.
رعایت استانداردهای پذیرفته شده در جهان و بومی سازی آن با کمک نهادهای ذی ربط آموزش و اجرای روشهای نوین کنترل و تضمین کیفیت در سطح واحدهای چاپی و کمک به تاسیس واحدهای تحقیق و توسعه و بهبود در کیفیت از جمله سیاستها و تدابیر اتخاذی پیشنهادی جهت اجرای این راهبردها است.
امید است انشاءالله ضمن برپایی این کنفرانس و استمرار نشستها و همایشهای علمی با مشارکت همه عوامل و دست اندرکاران و نهادهای زیربط زمینه پویایی و ارتقای مباحث آموزشی، علمی و نهادینه شدن مقوله کیفیت در صنعت چاپ و بسته بندی کشور باشیم
دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» 24 تا 28 تیرماه سال جاری در سرای اهل قلم، پژوهشگاه فرهنگ هنر و معماری، دانشگاه هنر و پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود./ه
برچسب ها: پیام ، یوسف ، افراش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار