امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: موانع موجود بر سر راه مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در خوزستان بیشتر از سایر استان های کشور است و این موانع باید برداشته شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، سید ابوالحسن حسن زاده در همایش تجلیل از صنعتگران نمونه خوزستان اظهار کرد: یکی از پایه های اساسی مباحث فرهنگی، تربیتی اشتغال است و تا این معضل حل شود نمی توانیم از نظر فرهنگی و تربیتی به حد مطلوبی برسیم.
وی با بیان اینکه موضوع ایجاد اشتغال صرفا اقتصادی نیست بلکه در حیطه کاری می توان به عنوان عبادت به آن نگاه کرد، افزود: ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای اشتغال علاوه بر اینکه اقتصادی است، اما جنبه فرهنگی و تربیتی آن اهمیت دارد، بنابر این هر اندازه واحدهای تولیدی صنعتی اشتغال بیشتری ایجاد کنند، تلاش فرهنگی تربیتی بیشتری انجام داده اند.

حسن زاده با تاکید بر دوری از سلطه اقتصادی دیگر کشورها نسبت به کشور ایران، توسعه فعالیت های سرمایه گذاری در کشور و رونق بخش اقتصاد کشور را ضروری دانست و گفت: در بخش صنعت، معدن و تجارت باید فضا برای ورود بخش خصوصی فراهم شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در بخش صنعت و معدن برای خصوصی سازی اقدام اساسی صورت نگرفته است، افزود: با توجه به مسئله تحریم ها مجبور هستیم به سوی بخش خصوصی و اعتماد به این بخش روی آوریم.

امام جمعه موقت شهرستان اهواز با بیان اینکه این بخش با نیروهای کم به بازدهی بالا دست می یابد و نیاز به نظارت و بازرسی در این بخش کمتر خواهد بود، گفت: حمایت از این بخش و رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران خصوصی برای توسعه استان و کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه جاذبه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان زیاد است و استعداد و پتانسیل مناسبی وجود دارد، افزود: با وجود این موانع سرمایه گذاری در خوزستان بیش از استان های دیگر است که لازم است مسئولان در رفع این موانع اقدامات تاثیرگذاری داشته باشند.

حسن زاده تصریح کرد: در استان خوزستان برای سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه فراهم ایجاد نشده است و سرمایه گذاران علاوه بر شرایط آب و هوایی بد با موانع و مشکلات دست و پا گیر زیادی مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه موانع موجود بر سر راه بخش خصوصی باید به صورت منطقی و با قدم های صحیح، استوار و سریع برداشته شوند، گفت: در استان های دیگر کشور توجه ویژه ای به سرمایه گذاران می شود که این زمینه نیز در استان خوزستان باید فراهم شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.