معاون وزير راه و شهرسازي از راه اندازي متروي هشتگرد و پرند تا پايان امسال خبر داد.

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه هاي افتتاح مسكن مهر امسال در شهرهاي پرند، هشتگرد و پرديس آماده شده و براي انجام امورات مربوط به آب و فاضلاب و برق به وزارت نيرو ارسال شده است.

وي در رابطه با فاضلاب شهر پرند گفت: يك خروجي فاضلاب به صورت موقت براي ساكنان شهر پرند برنامه ريزي شده تا مردم اين شهر از بابت سيستم فاضلاب نگراني خاصي نداشته باشند.

وي افزود: هم اكنون در شهر پرند تصفيه خانه هاي اصلي با سرعت در حال تكميل هستند تا جايگزين سيستم فاضلاب موقت فعلي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در شهر تهران 400 هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت است، افزود: اين واحدها در سه نقطه حكيميه، تهرانسر و حوالي منطقه 22 تهران ساخته مي شود.

صومعلو اظهار داشت: در شهر پرند حدود 10 هزار واحد افتتاح شده كه 80 هزار واحد ديگر آن تا پايان امسال آماده افتتاح مي شوند.

وي ادامه داد: در شهر هشتگرد 55 هزار واحد، پرديس 15 هزار واحد و ديگر شهرهاي اطراف تهران نظير پاكدشت و اسلامشهر حدود 95 هزار واحد مسكوني ساخته مي شود.

وي ادامه داد: همچنين 80 هزار واحد جديد نيز طي برنامه اي 16 ماهه در تهران ساخته مي شود كه بعضي از اين واحدها در مرحله بتن ريزي است.

صومعلو با اشاره به اينكه در كشور ما احداث 30 شهر جديد برنامه ريزي شده است، اظهار داشت: تاكنون 18 شهر ساخته و جمعيت در آن ها مستقر شده است.

وي ادامه داد: همچنين در تهران 4 شهر جديد پرند، پرديس، هشتگرد و انديشه براي انتقال سرريز جمعيتي در تهران ساخته شده است.

وي خاطر نشان كرد: طبق همكاري هاي انجام شده براي تسهيل رفت و آمد در هشتگرد و پرند و سوق جمعيت تهران به شهرهاي اطراف متروي هشتگرد و پرند تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار