طرح مجاز بودن افزایش 13 تا 15 درصدی اجاره بها از امروز به اتحادیه املاک ابلاغ شده است و برخلاف سال گذشته بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای کنترل وارد عمل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران ابولفضل صومعلو در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه طرح تعزیراتی از امروز آغاز به کار کرد گفت:طرح مجاز بودن افزایش 13 تا 15 درصدی اجاره بها به اتحادیه املاک ابلاغ شده است و برخلاف سال گذشته بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای کنترل وارد عمل خواهند شد.

امسال قصد نداشتیم طرح تعزیراتی مسکن را اجرایی کنیم، گفت: درخواست‌های مردم مبنی بر افزایش قیمت اجاره بها و اینکه سال گذشته این طرح توانست قیمتها را تا حدود زیادی کنترل کند، باعث شد تا امسال هم این طرح را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه امسال دو سازمان دیگر هم وارد کارگروه مسکن شدند، اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی ، اتحادیه کشوری مشاوران املاک ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت راه و شهرسازی عضو کارگروه مسکن هستند و موضوع افزایش قیمتها را بررسی می کند.

معاون وزیر اره وشهرسازی با اشاره به اینکه از امروز موضوع تعزیرات مسکن ابلاغ شد، افزود: امسال برخلاف سال گذشته بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده به بنگاهها مراجعه می کنند و قیمت اجاره نامه ها را بر اساس 13 تا 15 درصد بررسی خواهند کرد.

صومعلو در خصوص چگونگی تعیین رقم حداکثر 15 درصدی برای افزایش اجاره بها خاطرنشان کرد: این قیمت براساس اعلام بانک مرکزی که میانگین افزایش در بخش اجاره بها را در سال 90 ، 13.6 درصد و در شهر تهران 14.5 درصد اعلام کرده بود، تعیین شد تا نزدیک به واقعیت باشد.

وی با بیان اینکه فقط حدود 15 درصد از موجران وضعیت مستاجران را درک می کنند و قیمت‌های بالا در نظر نمی‌گیرند، گفت: سال گذشته موضوع تعزیرات با رضایت 60 درصدی مستاجران مواجه بود؛ برای همین امسال هم درخواست‌های متعددی از وزیر در شهرهای مختلف برای اجرای طرح شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص متخلفان طرح تعزیراتی اظهار داشت: اگر مستاجری از مالک شکایت کند سازمان تعزیرات خارج از نوبت رسیدگی و حکم را صادر می کند و در اجرای حکم، مالک و بنگاه مسکن هر دو مقصر شناخته می شوند./س 

برچسب ها: تعزیراتی ، مسکن ، افتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار