بیست نفر از برگزیدگان دومین مسابقه ملی فناوری نانو با جوایز نقدی و غیرنقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ صبح امروز 25 تیرماه مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نفرات برتر دومین مسابقه ملی فناوری نانو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، از ده نفر برتر مسابقه ملی فناوری نانو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و نیز ده نفر از برگزیدگان مقطع کارشناسی در این مراسم تقدیر شد و جوایز نقدی و اعتبارات آزمایشگاهی به آنها اعطا شد.

همچنین سه نهاد ترویجی برگزیده دومین مسابقه ملی فناوری نانو از جمله مرکز نانوفناوری شهید چمران و انجمن های نانو دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب مورد تجلیل قرار گرفتند.

دومین مسابقه ملی فناوری نانو اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از 3700 داوطلب از سراسر کشور برگزار شده بود که 6 درصد داوطلبان را دانشجویان دکتری، 30 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و 63 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی و پایین تر تشکیل داده بودند.

از اسامی نفرات برتر دومین مسابقه ملی فناوری نانو می توان به آقایان حسین ملکی، امید علی زاده، قادر حسین زاده، بیژن سرخوش، امیر دارستانی فراهانی، محسن سروری، عباس رستمی، سید محمد امینی، آرش معروف و امید امیری اشاره کرد.

*به ازای هر صد مقاله کمتر از یک اختراع نانوفناوری در ایران به ثبت می رسد

دکتر علی محمد سلطانی، مدیر کارگروه سیاست گذاری ستاد نانو در این مراسم به ارائه گزارش فعالیت های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2320 عضو هئیت علمی دانشگاه، 1159 نفر دانشجوی دکتری و 3989 دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه های مرتبط با فناوری نانو در کشور مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: بر طبق آمار امسال 87 مرکز پژوهشی و دانشگاهی در حوزه نانو فعالیت می کنند که هر کدام از آنها دست کم 5 پایان نامه مرتبط با رشته نانو را در کارنامه خود دارند.

سلطانی با بیان اینکه ایران بعد از کشورهای سنگاپور، چین و کره جنوبی رتبه چهارم جهان را از لحاظ اهمیت به فناوری نانو در اختیار دارد، اظهار داشت: به ازای هر صد مقاله در ایران کمتر از یک اختراع به ثبت می رسد که این نشانگر ضعف کشور در حوزه پتنت ها است.

مدیر کارگروه سیاست گذاری ستاد نانو خاطرنشان کرد: ایران در زمینه تولید محصولات مبتنی بر فناوری نانو از قدرت های منحصر به فرد منطقه  به شمار می رود که توانسته تاکنون 113 محصول را در این زمینه به بازار وارد کند./ح
برچسب ها: نانو ، فناوری ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.