عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی کشور گفت: با استفاده از فرصتهایی که این فضا در اختیار کشور قرار داده با تدبیر و برنامه ریزی کافی می توانیم با تهدیدات سایبری مقابله کنیم.

دکتر حمید شهریاری با بیان اینکه تشکیل شورای عالی فضای مجازی نقش اساسی راهبری این فضا را بر عهده دارد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایفی که شواریعالی فضای مجازی بر عهده دارد سازماندهی ساز و کارهای سیاستگذاری کشوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
 
وی با اشاره به تعدد و تکثر شوراها و کار گروه های مجازی تصمیم گیر در حوزه سیاستگذاری فضای مجازی و فناوری اطلاعات بیان داشت: با توجه به این امر نیاز بود تا شورایی از سوی عالی ترین مقام حاکمیتی تاسیس شود تا ساماندهی بین شوراها شکل گیرد که با تشکیل شواریعالی فضای مجازی و مرکز ملی فضایی مجازی این ساماندهی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: این شورا در حقیقت حوزه های مختلف IT و فضای مجازی را شناسایی و در هر حوزه ای متناسب با حضور دستگاه های اجرایی سیاستهای لازم را ابلاغ و تقسیم کار ملی می کند.
 
دکتر شهریاری تشکیل شورایعالی فضای مجازی را فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه های مرتبط با حوزه فضایی مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و اذعان داشت: در سال های اخیر نیز وزارت اطلاعات تلاش هایی را از نظر ایمنی برای تسلط بر فضای مجازی انجام داده که با شناسایی شاهراه ها و محل های ورود دشمنان انقلاب اسلامی توان مقابله با این حملات سایبری را در داخل تقویت نموده ایم./عط
برچسب ها: شورا ، فضای مجازی ، سایبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار