احسان روز بهاني بوكسور وزن 81 كيلوگرم كشورمان متولد دوم تيرماه سال شصت و هفت در تهران است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران،  به خاطر شيطنت ها و هيجانهاي كودكي با تشويق و حمايت برادرش كه جزو قهرمانان بوكس بود وارد اين رشته ورزشي شد.
احسان از سال 1380 بوكس را زير نظر پير بوكس ايران مرحوم صادق پديساز آغاز كرد و در سال 83 اولين مسابقه حرفه اي خود را انجام داد تا شانس پوشيدن پيراهن تيم ملي را بدست آورد.
اگرچه وي توانست مقام اول را در اين مسابقات كسب كند اما به علت داشتن سن كم نتوانست به اردوي تيم ملي دعوت شود.
روزبهاني در سال 84 براي دومين بار در مسابقات قهرماني كشوري و انتخابي تيم ملي شركت كرد و توانست با كسب عنوان قهرماني به اردوي تيم ملي دعوت شود.
در سال 84 به صورت حرفه اي به دنياي بوكس وارد شود و پس از دو سال بوكس در بخش جوانان به اردوي تيم ملي بزرگسالان دعوت نشود.
ملي پوش المپيكي كشورمان در اين 6 سال حضور حرفه اي خود در دنياي بوكس به دليل نداشتن كارت پايان خدمت و كم لطفي مسئولان به سفرهاي برون مرزي و مسابقات بين المللي بوكس نتوانست شركت كند اما در مقاطعي كه به عنوان نماينده بوكس كشورمان بر روي وارد رينگ مسابقات شد نتايج مطلوبي را بدست آورد.
روزبهاني در اولين مبارزه بين المللي خود در مسابقات آسيايي جوانان 2006 هند بر روي رينگ رفت و توانست با كسب مدال نقره افتخارآفريني كند.
وي در جام علي اف تركيه كه تورنمنت بسيار سنگيني است و تمام بوكسورهاي قدر در آن حضور دارد توانست مقام سوم را بدست آورد.
اگرچه وي در مسابقات آسيايي گوانگجو نتوانست نتيجه دلخواه خود را كسب كند اما با تلاش خود توانست در مسابقات جهاني باكو كه اولين مسابقات گزينشي بازيهاي المپيك 2012 لندن است با برد مقابل حريفاني از ارمنستان، لهستان و ايرلند جزء 8 بوكسور برتر جهان شود و به سي امين دوره بازيهاي المپيك راه يابد.
احسان روزبهاني بوكسور المپيكي وزن 81 كيلوگرم كشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اينكه زودتر از بقيه بوكسورها توانسته جواز حضور در بازيهاي المپيك 2012 را كسب كند و به دست آنان وقت بيشتري براي ارتقا سطح آمادگي خود داشتم و سريعتر از بقيه المپيكي ها  توانستم به مرز آ‌مادگي برسم در اين 10 ماه فرصت زماني كه تا بازيهاي المپيك 2012 داشتم تمام سعي خود را به طور شبانه روز انجام دادم تا به حد مطلوب آمادگي جسماني كه مد نظر كادر فني و بهرامي نژاد مربي بدنسازم بود برسم. خوشبختانه حضور در تورنمنت سن پطرزبورگ و اردوي مشترك با ايتاليايي ها توانست كمك قابل توجهي در ارتقا سطح آمادگي جسماني ام كند.
وي در ادامه افزود: حضور در ايتاليا و مبارزه با بوكسورهاي المپيكي ايتاليا آذربايجان قبل از اعزام به المپيك 2012 بهترين عمل فدراسيون بوكس ايران بود تا بتواند مشت زنان خود را به خود باوري و اعتماد به نفس بالا تشويق كند چرا كه معتقدم ما چيزي از بوكسورهاي اروپايي كم نداريم و مي‌توانيم با كمي توجه بيشتر و حضور در ميادين مختلف بين المللي از آنان بهتر هستيم و مي‌توانيم در رينگ مسابقات مغلوبشان كنيم.
روز بهاني در ادامه افزود: متاسفانه مسئولان ورزش و جوانان به اين رشته المپيكي اصلا توجه خاصي ندارند و با وجود اينكه 4 ملي پوش كارهاي ورزشي كشورمان در المپيك 2012 از خانواده بوكس است اما هنوز محمدرضا عباسي وزير ورزش و جوانان براي بازديد از اردوي تيم ملي بوكس به خانه بوكس نيامده تا قوت قلبي براي ما بوكسورها در المپيك لندن باشد.
وي  در ادامه افزود: حضور مسئولان ورزش كشور در اردوي تيم ملي مي‌تواند در ارتقا روحيه ورزشكاران براي حضور در ميادين ورشي كشور بسيار مثمرثمر باشد.
بوكسور المپيكي كشورمان در خصوص شناخت حريفان خود  در المپيك 2012 لندن اظهار داشت: از رقباي المپيكي خود در بازيهاي المپيك 2012 لندن شناخت كافي ندارم و لي به طور قطع اين 28 مشت زن حاضر در اين بازيها فوق العاده نخبه هستند و مبارزه با اين مشت زنان بسيار سخت و دشوار خواهد بود اما با توجه به آمادگي مطلوبي كه از لحاظ جسماني و روحي دارم با كمي شانس و قرعه مناسب مي‌توانم اين طلسم بي مدالي تاريخ بوكس را بشكنم.
وي در ادامه افزود: معتقدم اگر در قرعه مناسبي قرار گيرم با توجه به تك حذفي بودن رشته بوكس مي‌توانم به طور قطع بر روي سكو بازيهاي المپيك بروم و نتيجه زحمات شبانه روزي خود را بدست آورم./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.