دهكده توریستی حیران با داشتن یك هزار و 720 متر ارتفاع از سطح دریا به دلیل برخورداری از امكانات مناسب گردشگری و آب و هوای مطبوع یكی از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل در شهرستان نمین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل تله كابین دهكده توریستی حیران كه از یك سال پیش توسط بخش خصوصی در حد فاصل استان های گیلان و اردبیل راه اندازی شده ، این روزها شاهد حضور بسیاری از مسافران و میهمانان تابستانی از سراسر كشور است.

مسیر رفت و برگشت این تله كابین با دارا بودن 33 كابین معمولی و ویژه 3300 متر طول دارد كه گردنه سرسبز و زیبای حیران را به منطقه نمونه گردشگری فندقلو متصل كرده است.

سیدحسین صابری استاندار اردبیل در مراسم افتتاح كارتینگ تفریحی این دهكده گفت: در سایه تلاش و انگیزه و علاقه بخش خصوصی مقدمات خوبی در این منطقه در حدفاصل استان های اردبیل و گیلان فراهم شده و از زیبایی های طبیعی منطقه برای برنامه ریزی و مقدمات اجرایی ایجاد زمینه های گردشگری برای استان قدم های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان این كه استان اردبیل ییلاق ایران اسلامی است افزود: اگر سه یا چهار محور از فرصت های گردشگری در این منطقه پیاده شود به یقین ایرانیان عزیز هیچ نیازی ندارند كه برای استفاده از فرصت های گردشگری به خارج از كشور عزیمت كنند.

مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این مراسم از راه اندازی كارتینگ تفریحی دهكده توریستی حیران در عرصه ای با یك هزار متر مربع مساحت و سرمایه گذاری شش میلیارد ریال توسط سرمایه گذار مربوطه خبر داد.

بهروز ندایی افزود: این كارتینگ با تعداد 15 ماشین برای كودكان و بزرگسالان خدمات ارایه می كند.

وی با بیان این كه سالانه 10 میلیون گردشگر از فرصت های گردشگری استان اردبیل استفاده می كنند گفت: وجود طرحهایی مثل تله كابین دهكده توریستی حیران موجب افزایش ماندگاری مسافران در استان شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، دهکده ، توریستی ، حیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.