رييس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي ايران از برنامه هاي ويژه اين سازمان براي رشد و تسريع جذب سرمايه گذاري خارجي در بخش مسكن براي كنترل قيمت ها در اين بخش خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل ازايرنا ، بهروز عليشيري با بيان آنكه، بخش مسكن با وجود ظرفيت هاي متعدد و صنايع وابسته به آن نتوانسته سرمايه قابل توجهي از سرمايه گذاري خارجي را جذب كند، افزود:رشد جذب سرمايه گذاري خارجي در بخش مسكن نياز به معرفي فرصت هاي موجود از سوي مسوولان اين بخش به سرمايه گذاران داخلي و خارجي دارد.

معاون وزير امور اقتصادي ودارايي ادامه داد: سازمان سرمايه گذاري خارجي برنامه ويژه براي معرفي توانمندي هاي موجود در بخش مسكن و صنايع وابسته به آن به سرمايه گذاران خارجي دارد تا بتواند با تزريق منابع مالي مناسب به اين بخش باعث كاهش هزينه ساخت مسكن و توليد مناسب آن در كشور شود.

وي اظهار داشت: بر همين اساس در سال جاري سازمان سرمايه گذاري خارجي ايران علاوه بر آنكه تا كنون مصوباتي رادر خصوص بخش مسكن داشته، قرار است براي جذب سرمايه گذاري خارجي در صنايع وابسته به بخش مسكن نيز طرح هايي را تصويب كند.

يادآور مي شود از جمله طرح هاي مصوب سرمايه گذاري خارجي در سال جاري مربوط به طرح توليد الكترود جوشكاري ، طرح توليد پكيج يونيت براي مصارف سيستم گرمايشي منازل ، طرح احداث مجتمع گردشگري و تفريحي ، طرح توليد انواع كاشي ، افزايش سرمايه گذاري خارجي در طرح احداث مخازن و تاسيسات تخليه بوده است.

برهمين اساس سازمان سرمايه گذاري خارجي از دو سال گذشته براي ورود فناوري هاي نوين در بخش مسكن توسط سرمايه گذار خارجي اقداماتي را انجام داده و طرح سرمايه گذاري خارجي براي توليد خانه هاي پيش ساخته چوبي، فلزي و بتني در بخش مسكن را به تصويب رسانده است./س

برچسب ها: کنترل ، قیمت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار