چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم های برودتی علی رغم رکود در بازار با شرکت تولید کننده داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحیه چهاردمین نمایشگاه بین المللی تسسات ساختمان و سیستم‌های برودتی با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

این در حالی  است که با وجود رکود در بازار و فشار تحریم‌ها تولید کننده‌های بسیاری در نمایشگاه شرکت کرده بودند.

طبق گزارش‌های میدانی تعدادی از تولید کنندگان داخلی این  عرصه از ظرفیت پایین کارخانجات و حتی تعطیلی واحدهای تولیدی خود خبر دادند، اما در مقابل شرکت‌های بزرگ این عرصه از شرایط فعلی خود ابراز رضایت می‌کردند و تنها مشکل خود را در صادرات محصولات عنوان داشتند بر این اساس یکی از تولیدکنندگان داخلی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شرکت‌های داخلی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و تحریم‌ها موجب شده است که کارخانجات ما با 30 درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند.

این در حالی است که تعدادی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه از وضعیت فروش خود رضایت کامل داشتند و محصولات خود را از لحاظ کیفیت و قیمت با بهترین نمونه‌های خارجی هم پا می‌دانستند.

 یکی دیکر از تولیدکنندگان در این صنعت در در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برنامه ریزی‌های خوبی که گروه تولیدی ما در شرایط تحریم داشت علاوه بر راه اندازی خط تولید، توانست محصولی با نازل ترین بهای تمام شده وارد بازار کند که در کیفیت و قیمت با نمونه‌های موجود در بازار دنیا برابری می‌کند.

این تولیدکننده خاطر نشان کرد: اگر تحریم‌ها وجود نداشت می‌توانستیم در سرعت توسعه و همچنین در رشد مجموعه پیشرفت چشمگیری را داشته باشیم.

وی در خصوص صادرات ابراز داشت: درخواست تولیدکنندگان از دولت این است که دراین شرایط جدید با تسهیل مقررات صادراتی به ارز آوری در این صنعت کمک کنند تا تولیدکنندگان بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

وی در پایان افزود: صرف این که در صادرات فقط بازار چند کشور همسایه را در اختیار داشته باشیم راضی کننده نیست زیرا محصولات داخلی می‌توانند حجم زیادی از بازارهای دنیا را در دست بگیرند.

براساس این گزارش این نمایشگاه تا 4 روز دیگر ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 5 از این نمایشگاه بازدید کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار