باراک اوباما رييس جمهور امريکا از دستاوردهاي سياست خارجي خود دفاع و به طور ضمني از مواضع ميت رامني رقيب جمهوريخواه خود در انتخابات آتي انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اوباما در جمع کهنه سربازان امريکايي در نوادا همچنين تعهد چهار سال پيش خود را خاطرنشان کرد که گفته بود به جنگ دشمنان خواهد رفت و رهبري امريکا در جهان را دوباره برقرار خواهد کرد.

رييس جمهور امريکا در نشست سالانه کهنه سربازان امريکا در جنگ هاي خارجي مدعي شد: به عنوان رييس جمهور امريکا اين تعهدات را عملي کرده ام و به پايان دادن به جنگ عراق، کاهش حضور نظامي در افغانستان  و بازيابي ائتلاف نظامي به رهبري امريکا اشاره کرد که در پي طولاني شدن جنگ با القاعده و نيز بحران اقتصادي به شدت ضعيف شده بود. 

باراک اوباما گفت: زماني که به دستاوردهاي من طي سالهاي اخير و چالشهايي که پيش روي کشورهاي امريکايي و رهبري که نياز دارد نگاه مي کنيم، تنها سخنان من را به ياد نمي آوريد بلکه کارهايي که انجام دادم نيز وجود دارند.
 
وي همزمان با تکرار تعهد خود براي خروج نيروهاي امريکايي از افغانستان گفت منتقداني هستند که با جدول زماني خروج نظامي از افغانستان مخالفت کرده اند.

اوباما که سال 2014 را سال پايان جنگ افغانستان اعلام کرده است، گفت: زماني که شما فرمانده کل نيروهاي نظامي هستيد، به نيروها يک طرح بدهکاريد. شما بايد براي کشور نيز طراحي و برنامه ريزي کنيد و اين برنامه ريزي تنها شامل آغاز جنگ نيز بلکه شامل نحوه پايان آن نيز است.  
رامني که قرار است روز سه شنبه در نوادا سخنراني کند، اوباما را به رفتار ملايم با دشمنان امريکا متهم کرده و از رييس جمهور امريکا به علت تعيين زمان مشخص براي خروج از عراق انتقاد کرده است. 

با اين حال اوباما خاطر نشان کرد که چطور پيگيرانه جنگ با دشمنان امريکا را دنبال کرده است و افزود به عنوان نامزد انتخابات در سال 2008 قول داده بود که به دنبال اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده خواهد رفت حتي اگر وي در پاکستان باشد. 

اوباما و رامني در تبليغات انتخاباتي خود به شدت رو به انتقاد از يکديگر آورده اند و به رغم اينکه بيشتر تمرکز بر روي مسايل داخلي نظير اقتصاد بحران زده امريکا است روز دوشنبه اين انتقادات به سياست خارجي کشيده شد.

رامني که از روز پنجشنبه سفري شش روزه به انگليس، سرزمين هاي اشغالي و لهستان خواهد داشت به شدت در تلاش براي تقويت جايگاه خود در زمينه سياست خارجي است. گفته مي شود وي در طول اين سفر اعلام خواهد کرد امريکا مي تواند به ويژه در منطقه خاورميانه عملکردي بهتري داشته باشد و سياست هاي اوباما در قبال خاورميانه را ضعيف و هدايت نشده توصيف کرده است. 

رامني روز دوشنبه در مصاحبه با سي ان بي سي از سياست هاي اوباما درباره سوريه به شدت انتقاد کرد.
برچسب ها: اوباما ، رامنی ، انتقاد ، نوادا ، obama ، romney
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار