فرماندار فیروزكوه گفت: رمضان ماه خودسازی و غلبه بر شهوات و نفسانیات است.

'سعید افشار نادری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: رمضان یكی از بهترین ماه های خدا و ماهی است كه در آن افراد هم به امورات خود رسیده و هم به امورات جامعه اهتمام دارند.

وی گفت: روزه گرفتن، عبادت و دوری از گناه، معصیت و نافرمانی خداوند از امور خودسازی و از طرفی توجه به ایتام، محرومان و رسیدگی به خواسته های درماندگان و افراد نیازمند از جمله اعمالی است كه باید سرلوحه كار مؤمنان قرار گیرد.

فرماندار فیروزكوه افزود: ماه رمضان فرصتی است كه در آن مؤمنان به میهمانی خدا می روند و باید از سفره پر بركتی كه خداوند مهیا كرده لقمه تقوی، پاكی و طهارت برچینند.

وی ادامه داد: در این ماه مبارك، درهای بهشت به روی مؤمنان باز می شود و درهای جهنم برای كسانی كه عبادت، اطاعت از خداوند، خودسازی و توجه به خلق الله دارند، بسته می شود.

افشار نادری تصریح كرد: آحاد جامعه بایستی از این فرصت و ایام نورانی كمال بهره و استفاده را برده، بر نفسانیات خود غلبه كرده و محبت، همدلی و صله ارحام را مد نظر قرار دهند.

وی شب های قدر را از مهمترین شب های سال توصیف كرد و تاكید كرد: این شب ها فرصت مغتنمی است تا انسان در كنار فعالیت های روزمره، به خویشتن خویش بازگشته و به خود بپردازد.

فرماندار فیروزكوه با بیان اینكه ایران یك كشور اسلامی و هنجارهای آن نیز هنجارهای اسلامی است، خاطرنشان كرد: در جهت احترام به مردم، ارزش های اسلامی و فضای جامعه، افرادی كه قصد مسافرت و استفاده از محیط های تفریحی و گردشگری منطقه را دارند بایستی به اعتقادات، باورها و شئونات شهروندان احترام بگذارند.

وی ابراز امیدواری كرد كه مسافران، گردشگران و زائران از روزه خواری در ملاعام و مكان هایی كه موجبات جریحه دار شدن احساسات مؤمنان و شهروندان را فراهم می سازد، خودداری كنند. /س
برچسب ها: رمضان ، خود سازی ، شهوات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.