مدارکی که منجر به تجربه شغلی شود و همچنین موسساتی که اقدام به ارائه مدرک از طرف دانشگاه های خارج از کشور می کنند هیچ کدام مورد تایید وزارت علوم نیست.

مجلس آرا، مدیر کل امور دانش آموختگان داخل وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی، آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: مدارکی که منجر به تجربه شغلی شود در وزارت علوم به هیچ عنوان ارزیابی نمی شود در این وزارت خانه تنها مدارکی ارزیابی می شود که دانشگاه مورد تایید ما باشد حتی اگر دانشگاهی با یکی از مراکز دولتی ما قرار داد داشته باشد حتما باید شورای گسترش آموزش عالی آن را تأیید کرده باشد در غیر این صورت هیچ مدرکی را تأیید نمی کنیم.

وی گفت: ما به طور روزانه با مدارکی که از خارج کشور برای ارزیابی به دستمان می رسد مواجه هستیم که این هیچ گونه ارزش علمی ندارند بنابراین مدارکی که منجر به تایید شغلی شود و براساس تجارب شغلی ارزیابی شود مورد تأیید وزارت علوم نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از سایت ها اعلام می کنند که مدارک آنها در دادگستری مورد تایید است گفت: مرجع اصلی ارزیابی مدارک تحصیلی وزارت علوم و وزارت بهداشت است در غیر این صورت هیچ جای دیگر صلاحیت ارزیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور را ندارد.

مجلس آرا در ادامه افزود: بارها گفتیم افراد برای اینکه بخواهند در خارج کشور تحصیل کنند باید قبل از هر اقدامی با وزارت علوم مشاوره کنند. کارشناسان ما در تمام ایام هفته آمادگی دارند که به صورت رايگان به این افراد مشاوره دهند.

وی با اشاره به اینکه موسساتی که ادعا می کنند با دانشگاه های خارج از کشور قرارداد دارند همگی غیر مجاز هستند تصریح کرد: متاسفانه برخی از موسسات تبلیغ می کنند که با دانشگاه های خارج کشور قرار داد دارند و تحت نظر آنها کسانی که ثبت نام کنند مدرک دانشگاه خارجی به ثبت نام کنندگان می دهند اما باید گفت که این موسسات مجوز شورای گسترش آموزش عالی را دریافت نکردند و مدارکی که صادر می کنند نیز از درجه اعتبار ساقط است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار