سيف الله داد فردي متدين و به دور از شعار بود و او با اعتقاداتش زندگي كرد.

محمدمهدي عسگرپور كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص دوران مسئوليت مرحوم سيف الله داد گفت: سيف الله داد در دوره خاصي معاون سينمايي شد و از قبل مديريت بخشي از سينما را بر عهده داشت و به عنوان كارشناس فرهنگي در بنياد فارابي حضور داشت.

وي افزود:سينماي ايران از سال 62 به بعد يك دوره ي پر فراز و نشيبي را طي كرد و به سرعت جهاني شد و بخش قابل توجهي از سينماگران كه افتخارات بسياري را كسب كرده اند حاصل آن دوره است.
عسگر پور در ادامه بيان كرد: سينما از سال 72 به بعد به سمت دولتي شدن رفت و در بخش خصوصي از رمق افتاد تا اينكه به دوره سيف الله رسيد و وي معتقد بود كه سينما بايد روي پاي خود بايستد اين شعار اصلي او بود و باعث شد فيلم هاي موفقي در اين دوره ساخته شود.
كارگردان فيلم اقليما افزود: در هر دوره اگر سينما بخواهد روي پاي خود بايستد و گردش اقتصادي خوبي هم داشته باشد، بايد يك دوره ي پرتلاطم را پشت سر گذاشت و اين دوره بايد درست مديريت شود در غير اين صورت سينما با بحران متعددي مواجه از جمله بحران مشروعيت مي شود.
عسگرپور تصريح كرد:يكي از ويژگي هاي سيف الله داد شفافيت در عملش بود بر خلاف خيلي از مديران كه مديريت سينمايي را بدست گرفتند و از دادن هر گونه اطلاعات و ارقام پرهيز مي كنند.
وي در ادامه گفت: شوراهايي را متشكل از نمايندگان اصناف و مديران بخش دولتي ايجاد كرد و هدف از اين كار اين بود كه اطلاعات به شكل شفاف رد و بدل شود.
كارگردان فيلم "قدمگاه" بيان كرد: يكي ديگر از اقدمات مثبت او اين بود كه شوراي پروانه ي ساخت را به خانه سينما منتقل كرد، براي اينكه اين جريان را منفي تلقي مي كرد و معتقد بود اين اقدام به نفع سينماگران است.
عسگر پور اظهار داشت: درجه بندي فيلم ها يكي از مسائل، مسئله ساز در آن دوره و حتي قبل از آن بود. در زمان آقاي انوار درجه بندي فيلم ها توسط يك شوراي كاملا اداره شده توسط مديران دولتي اتفاق مي افتاد.
عسگر پور در ادامه بيان كرد: در دوران داد شكل درجه بندي فيلم ها عوض شده و شورايي متشكل از كارشناسان، اساتيد دانشگاه، نمايندگان مجلس و روان شناسان در آن حضور داشتند و كميته اي بود كه نظرات را جمع بندي مي كرد و بر اساس آن درجه ي فيلم ها مشخص مي شد.
وي گفت:سيف الله داد در چند موضوع متمركز شد يكي از ساخت فيلم حضرت رسول بود و ديگر موضوع قتل هاي زنجيره اي بود.
عسگر پور در پايان گفت:سيف الله داد فردي متين و به دور از شعار بود و با اعتقاداتش زندگي كرد و آيت الكرسي ما را ياد فيلم بازمانده و او مي اندازد./ي2
برچسب ها: داد ، عسگرپور ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.