مدیرپژوهش موسسه ی کاروتامین اجتماعی گفت:ارزیابی ادراکات وگرایشات کارآفرینانه به همراه ارزیابی نرخ فعالیت های کارآفرینانه وارزیابی اشتیاق کارآفرینان ازاهداف اصلی سازمان دیده بان کارآفرینی درکشورهاست.

ابراهیم صادقی فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فرایند تحقیق کار آفرینی در ایران با استفاده از پرسشنامه ای واحد است که در همه کشورهای عضو سازمان دیده بان کارآفرینی مورد استفاده قرار میگیرد و از این طریق مورد نظرسنجی و مصاحبه قرار میگیرد.
وی افزود: بر این اساس و به منظور انجام این تحقیق کل کشور به6 منطقه و 42 شهر و هر شهر نیز به 8 بلوک تقسیم شده  و از هر بلوک 10 خانوار تقسیم شد که در نهایت 3هزار و 360 نفر مورد مصاحبه  قرار گرفتند.
مدیر پژوهش موسسه کار و تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: ارزیابی ادراکات و گرایشات کار آفرینانه ارزیابی نرخ فعالیت های کار آفرینانه، ارزیابی نرخ فعالیت های کار آفرینانه و ارزیابی اشتیاق کار آفرینان از اهداف اصلی GEM است که طبق این اهداف برنامه ریزی های لازم نیز صورت می گیرد.
توماس شات رئیس سازمان دیده بان کار آفرینی با اشاره به گسترش فعالیت های کار آفرینی در خاور میانه گفت: هدف نهایی آموزش های کار آفرینی برای جوانان تشویق آنها برای ورود به دنیای کسب و کار و راه اندازی مشاغل  جدید است.
وی افزود: بحث اصلی این است که چگونه به افراد معمولی آموزش های لازم ارائه شود تا مهارت های آنها افزایش پیداکند و قصد و نیت آنها برای شروع کسب و کار جدید تقویت شود.
شات در ادامه به مقایسه افراد با تحصیلات بالا در ایران و دانمارک کشورش پرداخت و خاطر نشان کرد: در دانمارک زمینه برای ورود این افراد به بازار کارهای دولتی فراهم است اما آنها ترجیح می دهند وارد بخش های دولتی نشوند ولی در ایران هرچه میزان تحصیلات افراد بالاتر رود تمایل برای ورود به مشاغل دولتی نیز بیشتر می شود./ف
برچسب ها: خانوار ، کار ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار