توليد توت فرنگي در استان چهارمحال و بختياري، امسال در 30 هكتار مزرعه روباز و گلخانه ای، به 40 هزار كيلوگرم رسيد.

مدير باغبانی سازمان جهادكشاوري استان چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد گفت: اين محصول، درآمدی 20 ميليارد ريالي را نصيب توت فرنگي كاران استان كرده است.
حمیدرضا منصوري، با بيان اينكه آب و هواي سرد اين استان، شرايط مناسبي را براي توليد توت فرنگي فراهم كرده است، گفت: بوته توت فرنگي، در سرماي 5 تا گرماي 25 درجه، به خوبي رشد مي كند که اين تغييرات دمايی، در بسياري از مناطق استان چهارمحال و بختياري وجود دارد.
وي گفت: كشاورزان، پيشتر علاقمند به توليد خيار و گوجه گلخانه اي بودند، که اين نوع از صيفي جات، با توجه به برودت هوا در زمستان، هزينه هاي بالای تأمين انرژي به آنان تحميل مي كرد، به طوري كه اگر سوخت تأسيسات گرمايشي گلخانه ها در زمستان، براي چند ساعت تمام مي شد،  تمامي محصول گلخانه داران از بين مي رفت، لذا كشاورزان، با مشاوره كارشناسان جهادكشاورزي، به جايگزيني كشت توت فرنگي به جاي صيفي كاري گلخانه اي تشويق شدند.
به گفته مدير باغبانی سازمان جهادكشاوري استان چهارمحال و بختیاری؛ اگر چه توليد اين محصول در مقايسه با استان هاي پيشرو، همچون؛ كردستان، مازندران، گلستان و البرز، قابل مقايسه نيست، اما توليد توت فرنگي، با توجه به آب فراوان، خاک حاصلخيز، دما و سرماي مناسب و نزديكي استان به استان هاي بزرگ تهران، اصفهان و خوزستان، به سرعت درحال افزايش است.
توت فرنگي كاران كشور، سال گذشته، از 4 هزار و 216 هكتار مزرعه روباز و گلخانه ای، بيش از 5 هزار تن محصول برداشت كردند. بيشتر توليدات توت فرنگي را كشاورزان كردستاني، مازندراني،  گلستاني و البرزي توليد كردند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.