یک جامعه شناس، منشاء و زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها و بزه کاری ها را در جامعه، مشاجرات کنترل نشده درون خانوادگی و جاری و ساری شدن تنش و التهاب بین والدین عنوان کرد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خانواده به عنوان اولین کانونی که فرزندان با آن ارتباط برقرار می کنند، یکی از مهمترین و اثرگذارترین نهادهای تربیتی محسوب می شود.

تنش هایی که در بین والدین ظهور و بروز پیدا می کند و محرز شدن رفتارهای خشن، از ناهنجاریهایی است که کمتر در سطح جامعه بصورت علنی و عریان نمود پیدا می کند و اغلب در حریم خصوصی برخی خانواده ها، خود را نشان می دهد.

قرائی مقدم،جامعه شناس و آسیب شناس حوزه اجتماعی، در بررسی تنش و مشاجرات شدید میان والدین و تأثیر و تبعات آن برروی فرزندان و جامعه، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عوامل مؤثر در ورود نوجوانان و جوانان به عرصه آسیب های اجتماعی، برخوردهای نامناسب والدین با یکدیگر است. بررسی های روان شناختی و جامعه شناختی نشان می دهد، ریشه بسیاری از بزه کاری ها و معضلات را می توان در خانواده ها جستجو کرد.

قرائی مقدم بازکر این نکته که خانواده متشنج، فرزندان متشنج به بار می آورد، افزود: رفتارهای پرخاشگرایانه والدین با یکدیگر، باعث بسترسازی در جهت التهاب و تنش فرزندان می شود و در طول زمان فاصله بین فرزندان و والدین را بیشتر می کند. با سست شدن ارتباط میان والدین و فرزندان، زمینه های انحراف و گرایش به ناهنجاری در فرزندان ایجاد می شود و تبعات آن، اعتیاد، دزدی، پرخاشگری، عدم تعادل رفتاری، رفتارهای غیر قابل پیش بینی و بسیاری از بزه کاری های دیگر از سوی فرزندان است.

این جامعه شناس تصریح کرد: بیشترین اثرات و تبعات خشونت و تنش میان والدین در فرزندان دختر ظهور و بروز پیدا می کند به عبارت دیگر در شرایط یکسان و مساوی، دختران آسیب پذیری بیشتری نسبت به پسران دارند/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار