مشاور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به افزایش 50 کیلومتری خط ریلی در بندر شهید رجایی گفت: حجم گسترده واردات و صادرات در بندر شهید رجایی نیازمند یک پس کرانه قوی برای پوشش آن است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  سعیدی پور افزود: در حال حاضر این مجموعه حدود 53 درصد از کل حجم عملیات تجاری صادرات و واردات را به خود اختصاص داده اند که این حجم عملیات مستلزم یک پس کرانه قوی و زیر ساخت بسیار گسترده است.

سعیدی پور با بیان اینکه کمتر از 10 درصد از حمل و نقل در این بندر از طریق ریل صورت می گیرد، افزود: در حال حاضر 40 کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد که 10 کیلومتر دیگر نیز در قالب سه پروژه احداث ترمینال ریلی مواد نفتی ، ترمینال ریلی کانتینری و ترمینال ریلی مواد معدنی در دست اجراست.

سعیدی پور در ادامه افزود: ما متاسفانه از حمل و نقل ریلی بخوبی بهره نبرده ایم امروزه استفاده از حمل و نقل ریلی در قالب رویه های مختلف حمل و نقل ترکیبی در دنیا بسیار رایج شده است که از جمله آن می توان به قطار دریایی (Seatrain) و پیگی بک یا حمل کامیون با بار بر روی قطار اشاره کرد که ما در این عرصه کاملا بی بهره هستیم امید می رود با توسعه زیر ساختها و تامین تجهیزات شاهد سهم بیشتر راه آهن در حمل و نقل بار درکشور باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.