يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به فضاي حاکم بر همايش، ترکيه سعي در همه جانبه نشان دادن کنفرانس داشته از اين رو شاهد چهره‌هاي مختلف از جمله سلطنت طلبان، بهائيان که وسيله‌اي براي استفاده ابزاري آنکارا براي رسيدن به اهداف سودجويانه خود در منطقه هستيم‌.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کنفرانس استانبول و اهداف خصمانه غرب در اين نشست، گفت:‌ کنفرانس استانبول همايشي است که در آن تلاش مي‌شود مباحث مختلفي مرتبط به يک موضوع خاص مورد بررسي قرار گيرد اما غرب و ر‍ژيم غاصب صهيونيستي در آن به دنبال دستيابي به اهداف شوم خود هستند.

وي افزود: با توجه به فضاي حاکم بر همايش، ترکيه سعي در همه جانبه نشان دادن کنفرانس داشته از اين رو شاهد حضور چهره‌هاي مختلف از جمله سلطنت طلبان، بهائيان که وسيله‌اي براي استفاده ابزاري آنکارا براي رسيدن به اهداف سودجويانه خود در منطقه هستند در اين كنفرانس هستيم.


لاسجردي تاکيد کرد: اگر به مسائل منطقه و تحولات يک سال اخير ترکيه بنگريم پر واضح است که ترکيه بر ريل سياست آ‌مريکا پيش مي‌رود و نوع نگاه خصمانه دولت اين کشور به مسائل سوريه و حزب الله لبنان به عنوان بازوي مقاومت و  داشتن ديپلماسي مسالمت آميز نسبت به رژيم جعلي صهيونيستي شاهد اين مدعاست که آنکارا در پي رقابت با جبهه مقاومت است.


وي درباره چهره‌هاي شرکت کننده در کنفرانس استانبول،تصريح کرد: آنچه مسلم است اين چنين کنفرانس‌هايي به جهت تعدد نظرات و افکار پوچ و واهي در عمل به جايي نمي‌رسند و به دليل تضاد عميق فکري موجود موفق به ارايه يک الگوي مشخص براي تحولات منطقه و تحت الشعاع  قرار دادن موقعيت جمهوري اسلامي ايران نخواهد شد.


اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: به طور حتم در پشت پرده اين کنفرانس‌ها دست پليد رژيم غاصب صهيونيستي، آمريکا و غرب وجود داشته و ترکيه  نمي‌تواند آنها را کتمان کند و در موقعيت اين کشور در منطقه تاثير گذار خواهد بود.

انتهاي خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار