معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از دستور کار قرار گرفتن حمایت‏ های مالی برای راه‏ اندازی شهر طلا و جواهر رودهن خبر داد.

 

محمد حسین صالحی ‏مرام در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تمهیدات لازم درخصوص حمایت از ایجاد اشتغال و تامین تجهیزات کار گاهی در شهر طلا و جواهر رودهن اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: مسئولان در شهرستان دماوند به دنبال ایجاد یک منطقه گردشگری هستند که یک بخش از آن به مرکز صنایع طلا و جواهر و تولید سنگ ‏های قیمتی و نیمه‏ قیمتی اختصاص می ‏یابد.

صالحی‏ مرام اضافه کرد: با توجه به جاذبه‏ های طبیعی شهر رودهن این شهر می ‏تواند به یکی از نقاط پرطرفدار کشور تبدیل شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری افزود: هنرمندان ایرانی در حوزه طلا و جواهر و سنگ‏ های قیمتی از این مرکز استقبال می‏ کنند.

وی ادامه داد: ایجاد بازار های عرضه صنایع دستی در رودهن را از اهداف پیش روی این پروژه خواند.

صالحی‏ مرام اضافه کرد: هدف ‏گذاری‏ های مهم مجموعه معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری بر همگانی‏ سازی مصرف صنایع دستی و آشتی خانواده‏ ها با این صنعت کهن ایرانی معطوف شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری تصریح کرد: تعداد تعاونی‏ ها بسیاری در زمینه صنایع دستی کشور فعال هستند اما اغلب امور با مجمع تعاونی استانی و همچنین مجامع کشوری در میان گذاشته می‏ شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که نمی‏ توان با تعاونی ‏های کوچکتر و با تعداد نفرات بسیار مسائل را پیش‌ برد از این رو امور لازم با مجامع اصلی و از آن طریق با تعاونی‏ های ریز تر صورت اجرایی به خود می ‏گیرد.

صالحی‏ مرام بیان کرد: در حال حاضر چند مجمع اصلی در کشور وجود دارد که این مجامع با وجود چندین میلیون نفر شکل گرفته‏ا ند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.