شهرستان هرسین در 45 كیلو متری جنوب شرقی استان كرمانشاه واقع شده كه از جنوب به شهرستان دلفان استان لرستان ، از شمال به شهرستان صحنه ، از غرب به شهرستان كرمانشاه و از شرق به نهاوند محدود می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهرستان هرسین از دو بخش مركزی و بیستون و چهار دهستان تشكیل شده است .

هرسین منطقه كوهستانی است كه ارتفاعات موجود این شهرستان را محصور كرده و بیشتر در جهت شمال غربی و جنوب شرقی امتداد یافته اند و متعلق به دوران زمین شناسی هستند . دامنه های كم شیب ، دره های عریض ، جلگه های آبرفتی و سرابها از مهمترین ویژگیهای طبیعی سرزمین هرسین به شمار می رود .

هرسین سرزمینی باستانی و كهن است و آثاری نظیر تپه چیا خزینه ( گنج دره ) در روستای قیسوند ، كتیبة بیستون ، گور دخمه های اسحاقوند ، آثار به جای مانده از دوره ساسانیان در مركز شهر هرسین آثار بازمانده از قلعه باستان در روستای سرماج و ... از این دیار چهره ای تاریخی را ترسیم كرده است .

هرسین به واسطه آثار تاریخی به جای مانده در ارتفاعات بیستون دارای شهرت ملی و جهانی است. ارتفاعات كم نظیر بیستون، غار انار، غار داود، غار شهربانو، غار عسل و غار مرد و زن كه همگی در ارتفاعات بیستون واقع شده اند به همراه امام زاده خلی لله در روستای چم سر، پل خسرو در راه قدیمی بیستون به سرماج، جاده باستانی ساسانی درطرفین بقایای پل خسرو بیستون، سراب نوژی وران در 15 كیلومتری جاده بیستون – سنقر، شهر باستانی چمچال در بیستون، قلعه بستون در ابتدای راه بیستون به سنقر كلیایی، قلعه هرسین، كاخ شاهپور، كاروان سرای شیخ علیخان، ناحیه باستانی بیستون در هرسین و نقوش و كتیبه های باستانی در بیستون برخی از دیدنی های شهرستان هرسین را تشكیل می‌دهند./س


برچسب ها: هرسین ، شهرت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.