با بروز علایم احتمال نارسایی و ناتوانی پیس میکر را بیان می کند که باید فرد دارنده ضربان ساز به آن توجه داشته باشد.

دکتر داود کاظمی صالح دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: علایم و آثاری هستند که پیدایش و مشاهده آنها احتمال نارسایی و ناتوانی ضربان ساز را بیان می کنند.
وی تصریح کرد: این آثار و علایم به طور عمده نظیر ناراحتی هایی است که قبل از کار گذاشتن ضربان ساز وجود داشته و برای شخص مبتلا با توجه به سوابقی که داشته بسیار گویا و روشن است که این آثار و علایم عبارتند از اشکال در تنفس، دوران سر، ضعف و حالت غش، طولانی شدن خستگی و کسالت، آماس و تورم پاها، دست ها و مچ دست، درد سینه و ادامه یافتن سکسکه است.
کاظمی صالح خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر یک از علایم فوق که ذکر شد ابتدا مبادرت به شمارش نفس خود کرده و بدون اتلاف وقت مراتب را به پزشک معالج گزارش نمایید.
وی متذکر شد؛ نقصان تعداد نبض، بالا بودن درجه حرارت(تب)، تورم و احیانا وجود ترشحات در ناحیه عمل جراحی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به اطلاع پزشک معالج رسانده شود.
وی تاکید کرد: در هر صورت فرد دارنده ضربان ساز باید به راهنمایی ها و نکات توصیه شده توسط پزشک خود توجه کافی داشته باشد./عط
برچسب ها: سکسکه ، تب ، ضربان ، کسالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار