امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اقشار مختلف مردم در آیین‌های لیالی قدر با شور مضاعفی شرکت کنند و رسانه‌های جمعی این حضور حداکثری را به تصویر بکشند تا ملت‌ها با اسلام واقعی آشنا شوند.

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مردم مسلمان و متدین با حضور حداکثری در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه، برای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های این ایام اهتمام کنند چرا که دشمنان دین مبین اسلام در این قبیل مناسبت‌ها و روزها بیشتر از قبل مسلمانان را زیر نگاه‌های تیز خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های سالگرد شهادت امام نخست شیعیان فرصت مناسبی برای روشنگری است، ادامه داد: هم‌اکنون سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر و شعاردهنده‌های دموکراسی مقابل کشتار وحشیانه ملل مظلوم سکوت اختیار کرده‌اند پس باید ملت‌ها را آگاه کرد که سران این کشورها در حوزه دفاع از حقوق بشر یک ادعای پوشالی بیش ندارند.

باقری با اظهار به اینکه دشمنان، دین مبین اسلام را به عنوان یک دین خشن به جهانیان عرضه کرده‌اند، اضافه کرد: این دین و پیامبر آن سرشار از مهر و عطوفت است به طوری که امام نخست شیعیان حضرت علی(ع) در دستگیری از مستمندان زبانزد عام و خاص است پس باید واقعیت‌های این دین آسمانی را برای ملت‌ها تشریح کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه روز خبرنگار را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اضافه کرد: رسانه‌های جمعی در راستای آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و روشنگری مبانی دین وظیفه خطیری بر عهده دارند، براین‌اساس باید هنگام اطلاع‌رسانی مسائل را از زاویه دین و اهل بیت نگریسته و با در نظر گرفتن مصالح مسلمانان به انجام وظیفه بپردازند.

وی با اظهار به اینکه افراد متمول و صاحب مکنت در ایام رمضان نباید جماعت بی‌بضاعت را به فراموشی بسپارند اظهار داشت: در طول ایام سال باید طبقه ضعیف جامعه از حمایت‌های اجتماعی و مالی به شکل مطلوب بهره‌مند شوند ولی در این ایام با الهام از منش و سلوک حضرت علی (ع) باید مسئله فوق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد./س

برچسب ها: اسلام ، شاهین دژ ، آسمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.