امتناع منافقین از تخلیه اردوگاه استراتژیک "اشرف" که به نوعی مقر اصلی و فرماندهی عملیات های تروریستی این سازمان به شمار می رود در حالی است که ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،در توافق ‌نامه‌ای که حدود هشت ماه پیش میان سازمان ملل متحد و دولت عراق امضا شد، تخلیه اردوگاه اشرف و انتقال آن به اردوگاه آزادی (الحریه) آغاز شد، اما از حدود سه ماه پیش و پس از انتقال حدود ۲ هزار تن از منافقین ، باقی‌مانده ساکنان اردوگاه اشرف که حدود ۱۲۰۰ نفر هستند از انتقال به مکان جدید خودداری می‌کنند .

رهبران سازمان تروریستی مجاهدین خلق می‌گویند :" دولت عراق به توافق‌های به عمل آمده پایبند نبوده و از طرف دیگر، اردوگاه الحریه از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی، مانند آب و برق محروم است ، اما وزارت خارجه آمریکا و نماینده سازمان ملل ادعای مجاهدین خلق در مورد شرایط بد و نبود امکانات در اردوگاه الحریه را بی‌اساس خوانده‌اند و آن را بهانه جویی رهبران این سازمان ارزیابی کرده اند .

امتناع منافقین از تخلیه اردوگاه استراتژیک "اشرف" که به نوعی مقر اصلی و فرماندهی عملیات های تروریستی این سازمان به شمار می رود در حالی است که ، دولت عراق تا ۲۰ ژوئیه سال جاری برای تخلیه کامل اردوگاه اشرف به مجاهدین خلق مهلت داده و اعلام کرده بود اگر آنها نخواهند از پایگاه اشرف خارج شوند، آن‌ها را با زور خارج خواهد کرد.

فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق گفته است که عراق اقدامات لازم برای اجرای مسئولیت‌های قانونی و مشروع خود برای به اجرا درآوردن حق حاکمیت عراق بر اردوگاه اشراف را انجام خواهد داد .

از سویی فاش شدن جنایات سازمان مجاهدین خلق در عراق و دیگر کشور های منطقه ، هیچ جایی برای حمایت ایالات متحده ار این دست نشانده خود باقی نگذاشته است و هماهنگ‌ کننده‌ی دایره مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه‌ی آمریکا چندی پیش به مجاهدین خلق توصیه کرده بود هر چه زودتر و به‌طور کامل اردوگاه اشرف را تخلیه کنند ، دانیل بنیامین در جمع خبرنگاران در بغداد گفته بود، صبر دولت عراق رو به پایان است و مجاهدین خلق باید بپذیرند که بیش از این نمی‌توانند در اردوگاه اشرف اقامت داشته باشند، او همچنین هشدار داد که اصرار مجاهدین در این رابطه "غیرمسئولانه و خطرناک" است.

لازم به ذکر است که به اعتقاد مردم عراق و دولت این کشور نام سازمان مجاهدین از ۱۹۹۷ در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا است و به همین دلیل هم به دلیل قوانین بین المللی به هیچ وجه تمایلی برای حضور این تروریست ها در کشور بحران خیز عراق در بین مردم و دولت این کشور نیست .
برچسب ها: منافقین ، اشرف ، تخلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار