سازمان بسيج مهندسين در بيانيه‌اي تأکيد کرد: اطمينان داريم که با فريادهاي حق طلبانه مسلمانان و سيل خروشان امت اسلامي، روزي آرمان امام راحل(ره) مبني بر آزادي قدس را به نظاره خواهيم نشست و در مسجدالاقصي نماز شکر و وحدت را اقامه خواهيم کرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سازمان بسيج مهندسين به مناسبت روز جهاني قدس، بيانيه‌اي صادر کرد.

متن بيانيه به اين شرح است:

امروز وحدت مسلمين حول مسئله قدس مهمترين مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش مي‌نمايد به جاي آن براي مسلمانان (مسئله سازي) نمايد. لذا هوشياري در صحنه پيچيده کنوني خاور ميانه و دوري از تفرقه مهمترين نياز امروز امت اسلامي است.

انقلاب اسلامي ايران محاسبات مستکبران مبني بر چپاول منابع و تسلط بر جغرافياي مسلمانان را به هم ريخت و خواب بني اسرائيل در تصرف از نيل تا فرات را آشفته ساخت.

روز قدس که در انديشه الهي امام(ره) تجلي يافته بود به گفتمان عمومي مسلمانان تبديل شد و نويد بخش اجتماع مسلمين بر سر جراحت بزرگ تاريخ شد.

قطعاً مسئله قدس يکي از  بزرگترين فجايع تاريخ مسلمانان است که با درد و غم و آوارگي مردم سرزمين فلسطين آميخته شده است.

شعاع نور رسا و توفنده انقلاب اسلامي، هر روز شعاع تيره و تار صهيونيزم را محدود نمود و تا آنجا پيشرفت که تئوري پردازان تصرف از نيل تا فرات، اکنون براي حفظ وضع موجود به دور خود حصارهاي آهنين مي‌کشند. وطن گرائي فلسطينيان در پرتو انقلاب اسلامي به (اسلام گرائي) تبديل شد و اين چنين گفتمان شهادت طلبي زينت بخش مجاهدين فلسطيني و لبناني شد.

 انقلاب‌هاي اصيل مردمي- اسلامي در سال 2011 حيات ديگري در کالبد خسته قدس دميد و کابوسي شد که خواب راحت را از صهيونيست‌ها و اربابان آنان گرفت. بيداري مسلمانان باعث گرديد که مسئله قدس در جايگاه و اولويت اصلي مسلمانان قرار گيرد و عرصه بر غاصبان آن هر روز تنگ‌تر شود و تا آنجا پيش  رود که رئيس رژيم صهيونيستي با صراحت اعتراف نمود که امروز [امام] خميني در کنار مرزهاي اسرائيل خيمه زده است. به موازات بيداري مسلمانان و خصوصاً فروپاشي سنگر امن صهيونيست‌ها در مصر، توطئه غربي-عربي- صهيونيستي براي جبران آن متوجه سوريه و حزب ا... لبنان  شد و اکنون سوريه به عنوان خط مقدم مبارزه عملي با صهيونيست‌ها در مقابل هجمه همه جانبه استکبار ايستاده است.

وظيفه همه مسلمانان اين است که با وحدت و يک دلي شعار رهايي قدس را به محور اساسي بيداري اسلامي تبديل کنند.

به تبيين امام راحل عظيم الشأن، اسلامي که براي جهانخواران ضرري نداشته باشد اسلام نيست. بنابراين توطئه‌هاي جديد آنها براي به سازش کشاندن و تسليم کردن محورهاي مقاومت شروع شده و برخي دولت هاي مرتجع و واپسگرا و غير مردمي عربي به عنوان سربازان پياده غرب براي نابودي مقاومت تلاش مي‌نمايند.

دولت‌هاي غير مردمي قطر و عربستان به جاي چاره انديشي براي آلام مسلمانان ميانمار و بحرين، همه ظرفيت خود را در اختيار غرب و صهيونيست قرار داده‌اند تا شايد به پشتوانه آنان بتوانند چند صباحي ديگر به حيات ننگين خود ادامه دهند.

امروز استکبار جهاني براي کم رنگ کردن اولويت قدس براي مسلمانان، تلاش مي نمايد علاوه بر حذف محور مقاومت، انقلاب هاي اسلامي منطقه را به سوي دموکراسي غربي يا جنگ داخلي و فرقه اي سوق دهد تا حيات صهيونيست با اضطراب کمتري سپري شود.

امروز وحدت مسلمين حول مسئله قدس مهمترين مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش مي‌نمايد به جاي آن براي مسلمانان (مسئله سازي) نمايد. لذا هوشياري در صحنه پيچيده کنوني خاور ميانه و دوري از تفرقه مهمترين نياز امروز امت اسلامي است.

نظام اسلامي ايران که از بدو تاسيس همواره وحدت مسلمين را شعار محوري خود قرار داده است، همچنان بر اين شعار اصرار دارد و محور مشترک اين وحدت را مسئله قدس و آزادي آن مي‌داند.

ما مهندسين ايران اسلامي ضمن تبريک به مسلماناني که از يوغ استبداد و استعمار رهايي يافته‌اند آنان را به هوشياري و پايداري بر اصول اسلامي سفارش مي‌نماييم و آنان را از ساده انديشي نسبت به توطئه‌هاي پيچيده امريکا و غرب بر حذر مي داريم. شرط استمرار روح اسلام انقلابي در مصر ، ليبي،تونس، فلسطين و ... همان شرط محدثه ي انقلابهاي مذکور است و هر گونه انحراف در اين مسير منجر به حفظ منافع صهيونيست ها و دور شدن از آزادي قدس شريف خواهد شد.

ما همه مسلمين جهان را، به چاره انديشي براي آلام مردم فلسطين، بحرين، ميانمار فرا مي‌خوانيم و ضمن حمايت از ملت‌هاي مذکور، با حضوري پر شور و همراه ملت بزرگ ايران و ديگر ملت‌هاي مسلمان، آزادي قدس شريف را در روز قدس فرياد خواهيم زد و اطمينان داريم که با فريادهاي حق طلبانه مسلمانان و سيل خروشان امت اسلامي، روزي آرمان امام راحل(ره) مبني بر آزادي قدس را به نظاره خواهيم نشست و در مسجدالاقصي نماز شکر و وحدت را اقامه خواهيم کرد. انشاء الله

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار