لرستان/

روستاییان پلدختر با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند

بر اثر خشک‌سالی‌های پیاپی چند سال اخیر، روستاییان این شهرستان با مشکل آب آشامیدنی، کشاورزی و دامی مواجه هستند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فریدون رشیدی صبح امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر با محوریت اطفای حریق و پیش‌بینی تمهیدات لازم مقابله با آتش‌سوزی و خشک‌سالی گفت: خشک‌سالی‌های اخیر سطح آب‌های زیرزمینی را کاهش و موجب کم‌آبی شدید رودخانه کشکان و خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان پلدختر با 78 چشمه و پنج رودخانه دائمی و 78 حلقه چاه بیشتر با مشکل آب مواجه متأسفانه حجم و سطح و دبی آب این رودخانه‌ها به طرز چشم‌گیری کاهش یافته که قابل بهره‌برداری نیست.

رشیدی با اشاره به جمعیت 81 هزار نفری شهرستان پلدختر گفت: 75 درصد جمعیت شهرستان به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند که خشک‌سالی‌های اخیر خسارات زیادی به کشاورزی وارد کرده و دامداران نیز مبادرت به فروش دام‌ها خود کرده‌اند.

فرماندار پلدختر به آتش‌سوزی‌های سال گذشته این شهرستان اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی در سال گذشته در 9 نقطه شهرستان موجب شد که یک هزار و 38 هکتار از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شوند که در این رابطه خسارات سنگینی به منابع طبیعی وارد شد.

وی با بیان اینکه 80 درصد مساحت شهرستان پلدختر را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، افزود: شهرستان پلدختر بیش از 388 هزار هکتار مساحت دارد که 361 هزار هکتار از مساحت شهرستان را جنگل و مرتع است که باید در حفظ و نگه‌داری آنان کوشش کرد.

رشیدی بخش عمده آتش‌سوزی را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: عامل آتش‌سوزی در سال گذشته شهرستان توسط منابع طبیعی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار پلدختر با توجه پیاپی در این شهرستان و خسارات وارده به کشاورزان خواستار تمدید تسهیلات بانکی کشاورزان شهرستان شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.