تراخم یک بیماری شایع در دنیا است که در حالت شدید آن از علل مهم کوری در ایران و جهان است.

دکتر هرمز شمس، متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از بیماری های شایع چشمی که در حدود 50 سال پیش بسیاری از افراد را درگیر می کرد و یکی از علل مهم کوری بود بیماری تراخم است.
 
وی ادامه داد: بیماری تراخم نوعی بیماری ویروسی و باکتریال که از میکروب گرم منفی حاصل شده است که در اثر عدم نظافت و آگاهی و رعایت بهداشت به خصوص از طریق آب های آلوده و کثیف جاری که با چشم برخورد می کرد و همیشه آلوده می شود.
 
وی افزود: این بیماری در ناحیه پلک ها و در حالت گسترش قرینه را آلوده می کند و در حالت شدید باعث کوری در افراد می شد.
 
شمس بیان کرد: امروز با گسترش فرهنگ و بهداشت و درمان های جامع و مبارزاتی که علیه این بیماری در کشور انجام شد این بیماری مهار شده است امروزه بسيار نادر اتفاق مي افتد.
شمس تصریح کرد: تراخم بیماری است که قابل درمان می باشد و با استفاده از انواع آنتی بیوتیک ها قابل درمان است و با رعایت کامل بهداشت از بروز آن جلوگیری و پیش گیری می توان کرد.
 
وی اظهار داشت: بیماری تراخم در سال های قبل یکی از علل شایع مهم کوری در جهان و ایران بود به طوریکه باعث تخریب قرینه می شود و مجبور به عمل های جراحی و پیوند قرینه شده ولی باز هم موفقیت آمیز نبوده و منجر به کوری می شود.
 
وی توصیه کرد: بیماری تراخم قابل درمان است و با درمان به موقع و درمان های جدیدی که به وجود امده به راحتی درمان پذیر است./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار