اگر تصمیم دارید برای مدت زمان زیادی در خانه ای ساكن باشید، توصیه می كنیم از وسایلی كه قابلیت نصب دارند استفاده نمایید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران آشپزخانه بخش مهمی از خانه است و از آنجاییكه در آن غذا تهیه می شود، نیازمند تجهیزات و وسایل رفاهی مطلوبی است تا به واسطه آن راحتی، نشاط، و سلامت اعضای خانواده تضمین گردد. از اینرو وسایل موجود در آشپزخانه و نحوه چیدمان آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به نحوی انتخاب و اجرا شوند كه شما بتوانید از مركز پخت و پز خانه و قسمتی از خانه كه تقریبا تمام اعضای خانواده در آن رفت و آمد به بهترین نحو استفاده كنید.


 
توصیه می كنیم از یك شركت معتبر خرید كنید و در خصوص پیشینه و سابقه آن شركت تحقیق كرده و اطلاعات كافی بدست آورید. مورد مهم دیگر كیفیت كالا است كه باید مد نظر قرار بگیرد. از خرید وسایل و میزو صندلی هایی كه دارای لبه های تیز هستند خودداری كنید. چون عبور و مرور در آشپزخانه اغلب زیاد است وجود یك چنین وسایلی در آشپزخانه ممكن است خطر ساز شود.


 
توصیه می كنیم به سراغ نمایشگاه های آشپزخانه بروید یا به فروشگاه های مدرن كه دست كمی از یك نمایشگاه كامل ندارند سری بزنید و نوع چیدمان آن ها را مشاهده كرده و بررسی نمایید و با چیدمان اصولی آشنا شوید و ببینید كه وسایل چگونه در قسمت های مختلف آشپزخانه جلوه می كنند و در صورت تمایل همان نوع چیدمان را در آشپزخانه خود پیاده كنید. در حقیقت می توانید از چنین مكان هایی الهام و ایده بگیرید.


 
برای آشپزخانه خود سبكی را برگزینید كه با سبك های دیگر قسمت های خانه تا حد زیادی هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. در این صورت احساس خوشایند تری در فضا حاكم می شود و چیدمان آشپزخانه به نوعی مكمل دكوراسیون كل خانه می شود.


قبل از خرید وسایل، فضای كلی آشپزخانه خود را با دقت اندازه گیری كنید و توجه داشته باشید كه هر یك سانتی متر از فضایی مثل آشپزخانه كه عموماً فضای محدودیست می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. اندازه های قسمت های مختلف آشپزخانه خود را در ذهن داشته باشید و یا یادداشت كنید تا در هنگام خرید یكمرتبه وسوسه نشوید. اگر آشپزخانه شما كوچك است باید برای میز غذاخوری و دیگر وسایل مورد نیاز تا حد امكان ظرافت و سادگی را در الویت قرار دهید.


اگر تصمیم دارید برای مدت زمان زیادی در خانه ای ساكن باشید، توصیه می كنیم از وسایلی كه قابلیت نصب دارند استفاده نمایید. این گونه وسایل هم چنین این امكان را می دهند كه از هر سانتی متر آشپزخانه دركنج ها و تمام قسمت ها به بهترین نحو استفاده كنید. اما اگر مستاجر هستید و قصد اسباب كشی دارید بهتر است از وسایلی كه روی زمین قرار می گیرند استفاده كنید.


شرایط آشپزخانه خود را در نظر داشته باشید. آشپزخانه ای كه قرار است یك خانواده با دو فرزند از آن استفاده كنند، مسلما با آشپزخانه یك زوج جوان كه به تازگی ازدواج كرده اند، متفاوت است. در آشپزخانه خانه ای كه در آن یك خانواده چهار نفره زندگی می كنند، رفت و آمد و عبور و مرور بیشتری اتفاق می افتد، در حالیكه یك زوج جوان خیلی كمتر از آشپزخانه استفاده می كنند. بنابراین چیدمان این دو نوع آشپزخانه نیز باید دارای تفاوت هایی باشد.

 آشپزخانه مكانی است كه اگر زیبا و اصولی چیدمان شده باشد و وسایل موجود در آن به درستی انتخاب و خریدار ی شده باشند، تبدیل به یكی از دوست داشتنی ترین قسمت های خانه برای تمامی اعضای خانواده می شود و سلامت و آرامش را برای همه به همراه دارد. بنابراین از كنار آن به سادگی نگذرید و برای خرید وسایل و چیدمان آن وقت و حوصله كافی به خرج دهید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار