هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور گفت: باید از ظرفیت‌های مناطق آزاد به صورت کامل استفاده کرد و در این زمینه باید قوانین از طریق نظارت مجلس اجرایی شود.

رحمان سادات نجفی رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشوردر برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از پروژه‌های مهم در کشور  به شمار می‌رود و حدود سه دهه از نسل اول مناطق آزاد در کشور می‌گذرد گفت:   ما می‌توانیم این مناطق را با شهر‌ها و جزایر همجوار مقایسه کنیم که چه میزان پیشرفت آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد:  قانون چگونگی اداره مناطق آزاد بخش کوچکی از ظرفیت‌ها به اجرا درآورده  و سازمان مناطق آزاد درخواست دارد که این قانون به صورت کامل به اجرا  در آید و مجلس شورای اسلامی  هم بر آن نظارت داشته باشد.

نجفی بیان کرد:  این قانون توسط مجلس  تصویب شده بنابراین باید نظارت بر آن صورت و تشدید شود که به درستی اجرا شود چراکه در حال حاضر این قانون  نیمه تمام اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی قرار گرفته و ما در شرایط ناترازی‌های بزرگی هستیم و باید برای این کار‌ها لازم است قانون درست اجرا شود گفت: بانک مرکزی گمرک و سازمان امور مالیاتی زیر مجموعه وزارت خانه هستند. شاخص‌ترین معافیت‌ها معافیت‌های مالی گمرکی و بانکی است بنابراین عدم اجرای کامل این قانون با این معافیت‌ها در تضاد است.

او اظهار کرد:  وزارت اقتصاد هم به طور قطع تعارض منافع هم با این موضوعات دارد و ما مجبوریم سرمایه گذار خارجی جذب کنیم و از سوی دیگر  سرمایه گذاری‌های داخلی را حفظ کنیم چراکه تاکنون اقدامات بزرگی را انجام داده اند. کار‌های بزرگی انجام دادند.

رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشو توضیح داد: سرمایه گذاری‌های بسیار بزرگی اتفاق افتاده و ما باید از آنها صیانت کنیم. ما باید اجازه دهیم حداقل پنج سال قوانین مناطق آزاد به درستی و کامل به اجرا شود  و مجلس هم نظارت داشته باشد و بعد راندمان مناطق آزاد را بررسی کنیم.

وی یادآور شد:  در صورتی که  بخواهیم کالایی را تولید کنیم که  ارزش صادرات داشته باشد باید اجرای آن به روز شده و خریدار هم داشته باشد و در این شرایط بهترین نقطه  مناطق آزاد است که باید تکنولوژی را ایجاد کرده و صنعتی را پرورش دهد که استعداد‌های لازم برای آن وجود داشته باشد.

خبرنگار»: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار