لاله جعفری نویسنده، كودك و نوجوان، از انتشار 10 قصه اش كه برای گروه سنی خردسال نوشته شده، به همت دفتر ادبیات كودك و نوجوان و از سوی انتشارات سوره مهر خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران از حوزه هنري لاله جعفری، داستان نویس كودك و نوجوان با اعلام این خبر افزود: نام این مجموعه «قصه های مامانی» است كه همه قصه های آن ساختاری مشابه دارند.

وی ادامه داد: همه قصه های این مجموعه داستان كودك، چه از نظر حجم و چه به لحاظ پرداخت داستانی شبیه به هم هستند و تلاشم این بوده كه وقتی بچه ها این داستان ها را می خوانند یك نوع نگاه جاندار انگارانه به اشیای پیرامونشان داشته باشند و بتوانند ارتباط نزدیكی با اشیاء و رویدادهای اطرافشان برقرار كنند.

این نویسنده كودك و نوجوان با بیان این  هنوز در عرصه ادبیات كودك ونوجوان كمبود احساس می شود، افزود: هر حركت جدیدی در حوزه ادبیات كودك و نوجوان یك آغاز و نقطه جهشی است كه باید به فال نیك گرفته شود.

وی انجام پروژه های ادبی كودك و نوجوان از سوی دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری را تاثیرگذار خواند و تصریح كرد: آثاری كه حوزه هنری در این مدت انجام داده، به ویژه با تاكیدی كه بر تصویرسازی و تصویرگری آثار دارند، بسیار خوب و قابل توجه است.

جعفری با تاكید بر اهمیت تصویر گری در كتاب های كودك و نوجوان، گفت: آنچه در وهله اول نظر كودك و حتی نوجوانان را به كتاب جلب می كند تصویرگری اثر است و متن بعد از آن برای آن ها مطرح می شود؛ از این نظر تاكید بر تصویرگری مناسب در انتشار آثار كودك و نوجوان بسیار مهم است./م
برچسب ها: قصه ، حوزه ، داستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.