معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز نسل جوان ما نیازمند الگوهایی چون شهید لاجوردی، باهنر و رجایی است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم گرامیداشت شهدای شهریور ماه شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
معاون اول قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهریور ماه، گفت: معنا و مفهوم حق در مفاهیم قرآنی و دینی ما معنایی بلند دارد.
 
وی ادامه داد: یکی حق مطلق که در برابر آن باطل نیست بلکه در مقابل آن عدم قرار دارد و حق دیگری که جلوه صفات و افعال دارد که در مقابل آن باطل است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در مقابل رحمت الهی غضب قرار ندارد، اظهار داشت: هیچ چیزی در عالم پیدا نمی‌شود که نام آن شی باشد و مورد رحمت خداوند قرار نگیرد.
 
معاون اول دستگاه قضا افزود: حق مطلق ذات مقدس خداوند است و هدف نهایی عالم هم حرکت به سوی حق است.
 
وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی چند صباحی فکر و یا عمل ناحق در جومع بشری رخنه کند بنای ماندگاری برای آن وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر ماندگاری حق افزود: آن‌چه ماندگاری دارد در عالم حق است و غیر حق شاید مدتی در جامعه جولان داشته باشد اما ماندگار نخواهد بود.
 
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: عالم به سوی  حق و حاکمیت آن پیش می‍رود و انسان نیز برای باطل خلق نشده است.
 
وی فلسفه خلقت انسان را براساس گرایش به سمت حق تعریف کرد و اظهار داشت: عالم برای اینکه انسان به سمت معصیت پیش برود خلق نشده است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: انسان در درون خود به سمت حق گرایش دارد و انسان‌هایی هم که فطرت را در درون خود می‌کشند نمی‌توانند حق را پیشروی آن بیابند.
 
معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: قرآن کریم نیز مثال‌های متعددی را از صف‌بندی حق و باطل ترسیم کرده است که پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: ممتازانی در جامعه بشری هستند که حق خواهی آنان فقط برای خودشان نیست بلکه آنان می‌خواهند که جامعه  به سمت حق گرایش پیدا کند.
 
حجت‌الاسلام رئیسی در مورد شخصیت شهدای شهریور ماه گفت: شهدای شهریور ماه مصداق واقعی جهاد آزادانه، شاهدانه و شاکرانه هستند.
 
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: عبادت شهدای شهریور ماه در راه عشق حقیقی به خداوند بود نه از ترس دوزخ و یا طمع یهشت.
 
وی با اشاره به مجاهدت‌های بی نظیر شهدای شهریور ماه افزود: باید در مقطع کنونی مجاهدت‌های کم‌نظیر شهدای شهریور ماه خوانده و بیان شود و نسل جوان را از زندگی این شهیدان والا مقام آگاه کرد.
 
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: امروز نسل جوان ما نیازمند الگوهایی چون شهید لاجوردی، باهنر و رجایی و ... است.
 
اين خبر ادامه دارد.....

 
 
برچسب ها: شهدای شهریور ، رئیسی ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار