مدیر گمرک بازرگان از کشف یک هزار و 160 تیر فشنگ شکاری قاچاق جاسازی شده در سپر و درب یک پژو 405 در این گمرک خبر داد.

صادق نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: سال جاری 150 هزار و 39 نفر از طریق مرز بازرگان از استان آذربایجان‌غربی خارج شده‌اند که از این تعداد 100 هزار و 26 نفر ایرانی و 50 هزار و 13 نفر خارجی بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 145 هزار و 810 نفر از طریق این گمرک وارد استان شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد نیز 93 هزار و 540 نفر ایرانی و 52 هزار و 270 نفر خارجی بودند.

نامدار با اشاره به آمار مقایسه‌ای ورود و خروجی از این گمرک در سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزود: در این راستا از نظر تعداد ورودی‌ شاهد 55 درصد کاهش و از نظر تعداد خروجی‌ شاهد 54 درصد کاهش هستیم.

وی با اشاره به آمار مدت زمان مشابه سال گذشته این گمرک، خاطرنشان کرد: سال گذشته 323 هزار و 93 نفر ورودی و 328 هزار و 954 نفر خروجی از این گمرک داشتیم.

مدیر گمرک بازرگان در ادامه از کشف یک هزار و 160 تیر فشنگ شکاری قاچاق در این گمرک در دو روز گذشته خبر داد و گفت: مأموران گمرک مستقر در سالن مسافری هنگام کنترل خودروهای عبوری در مسیر ترکیه به ایران این مقدار فشنگ را از یک دستگاه خودروی پژو 405 تبعه ایرانی کشف و ضبط کرده‌اند.

نامدار اظهار داشت: فشنگ‌ها به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودروی مذکور از جمله سپر، درب و سایر قسمت‌های آن جاسازی شده بود که پس از مشکوک شدن مأموران و هدایت آن به گیت بازرسی مخصوص موفق به کشف این فشنگ‌ها شدند.

وی تصریح کرد: متهم پرونده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان ماکو شد./س

برچسب ها: گمرک ، بازرگان ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.