"فرمول" با نگاهي ديني و اسلامي نياز جامعه را عرضه مي كند؛ولي محتواي ارزش پروژه "لاله" با انعكاس يك شخصيت راديكال مشخص نيست.

مسعود اطيابي،كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص ساخت فيلم "فرمول" كه شباهت زيادي به فيلمنامه "لاله" دارد،گفت:"فرمول" نگاهي متفاوت و ديني، اسلامي دارد و براساس آيه 32 سوره نساء است.
وي در اين باره افزود:فيلم نامه" فرمول "براساس تحقيقات درباره دختراني است كه قصد رقابت با مردان دارند و در رقابت با آنها پيشي گرفته و در مسابقات رالي شركت كردند و داراي مقام هستند كه از جمله آنها مي توان به زهره وطن خواه و لاله صديق اشاره كرد.
اطيابي ادامه داد:منكر شباهت پروژه "فرمول" با "لاله" نيستم؛اما نگاه ما متفاوت و به نفع كشور رقم خورده و همچنين بودجه آن متعلق به بيت المال نيست.
وي درخصوص پروژه  "لاله" اظهار داشت:پروژه لاله بسيار گران قيمت است اما بايد ديد اشتغالزايي اين فيلم چه ميزان است؛در حالي كه اكثر اهالي سينما بيكار هستند و با اين بودجه بيش از 10 فيلم مي توان ساخت.
وي تصريح كرد:زماني كه پروژه اي از بيت المال به صورت غيرمتعارف استفاده مي شود حق اظهارنظر داريم و مسئولان مي توانند به آن توجه كنند و يا نكنند.
اطيابي اظهار داشت:پروژه "لاله" شبه برانگيز است ،ادعاهايي كه دوستان دارند،ادعاهاي خاصي است؛اينكه قصد معرفي نمونه يك زن موفق ايراني را به دنيا دارند در حالي كه آن نمونه زن غربي شده ايراني است و از غرب گرفته شده و بايد اين ادعا را ثابت كنند.
وي بيان كرد:سازندگان اين پروژه نيز متذكر شده اند كه براي ساخت" لاله" 75 درصد مشاركت خارجي دارند و اگر اين گونه است مدارك آن كجاست و چه كمپاني قرار است مشاركت 75 درصدي در اين پروژه داشته باشد.
اطيابي اظهار داشت:درباره ساخت و هزينه پروژه "لاله" سوال و پافشاري خواهيم كرد و بايد مسئولان در قبال بيت المال و وجدان خود در برابر خداوند پاسخگو باشند.
وي درخصوص شباهت "فرمول" و "لاله" گفت:من شباهت فيلمنامه "فرمول" با پروژه "لاله"را انكار نمي كنم ولي اگر در ساخت اين فيلم از هزينه بيت المال استفاده مي شود در حالي كه ما از بخش خصوصي براي ساخت فرمول هزينه مي كنيم و در اين صورت ما در اولويت هستيم.
وي در اينباره افزود:در صورت ثبت و ارجحيت فيلمنامه لاله، اين پروژه حق استفاده از بيت المال را ندارد و اين شرط اساسي براي اولويت پروژه لاله در ساخت است.
اطيابي اظهار داشت: مديران بايد با صحه صدر به موضوع مشابه بپردازند و اثر مشابه را در اولويت قرار دهند.
وي عنوان كرد:زماني كه چند ميليارد براي ساخت يك پروژه اي هزينه مي كنند در صورت ساخت آن ما پيگيري خواهيم كرد.
اطيابي در اينباره افزود:زماني كه مرجع تقليد به مردم سفارش مي كند؛خوردن مرغ به طور حتم لازم نيست پس اين شرايط فقط براي مردم نبوده و ديگران هم از اين قضيه مستثني نخواهند بود و ساخت پروژه 5 ميلياردي نيز ضرورت ندارد.
وي متذكر شد:"فرمول" نياز جامعه را عرضه مي كند؛اما پروژه "لاله" مشخص نيست كه چه چيز ارزشي را مطرح مي كند و گويا قصد معرفي يك دختر راديكال را دارد.
اطيابي اظهار داشت:فيلمنامه "فرمول" در حال نگارش است و طرح آن از چند سال قبل آماده شده است.
وي خاطرنشان كرد:خدا را شاكرم كه جزو افرادي نيستم كه با پول بيت المال به املاك خود اضافه كرده اند./ه
برچسب ها: پروژه ، لاله ، دختر ، رادیکال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار