کاتالوگ صادراتی 4 زبانه صنایع دستی همزمان با شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها توزیع می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصطفی خوش آبی، مسئول پروژه کاتالوگ صادرا تی صنایع دستی با بیان این مطلب گفت: اجلاس سران جنبش غیر متعهدها بهترین فرصت برای معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی  کشور و فرهنگ چندیدن هزار ساله ایران زمین است و از این رو تهیه و انتشار کاتالوگ صادراتی در دستور کار اتحادیه صنایع دستی قرار گرفت.

وي ادامه داد: برای تهیه این کاتالوگ از حضور کارشناسان و متخصصان صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و مترجمین مطرح زبانهای مختلف استفاده شد تا مهمترین رشته های صادراتی صنایع دستی معرفی شوند.مدیر روابط عمومی و بین الملل اتحادیه سراسری صنایع دستی خاطر نشان کرد:این بروشور به زبانهای انگلیسی، عربی، اسپانیایی و چینی ترجمه شده است.

خوشی آبی با اشاره به رشته های معرفی شده تاکید کرد: پاپیه ماشه، مینا کاری، سفال و سرامیک، صنایع دستی چرمی، ترمه بافی، نگار گری، چاپ قلمکار، شیشه گری، تراش روی شیشه، معرق چوب، فیروزه کوبی، خاتم سازی، منبت کاری روی چوب از جمله های رشته های معرفی شده است.

وي اظهار داشت: آئینه دوزی، گلیم بافی، آشنایی با گلیم های ورنی، شیریکی پیچ و قشقائی، پته دوزی، سوزن دوزی بلوچ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سوزن دوزی ممقان، قلابدوزی رشت و زیور آلات سنتی از دیگر رشته هایی است که در این کاتالوگ مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول پروژه کاتالوگ صادراتی صنایع دستی با اشاره به تیراژ این بروشور گفت: کاتالوگ صادراتی صنایع دستی در 20 هزار نسخه  منتشر و در بسته های فرهنگی مهمانان اجلاس توزیع خواهد شد تا ضمن معرفی رشته های صادراتی صنایع دستی نقش آثار درج شده در این کاتالوگ به عنوان یادگاری از فرهنگ و هنر ایرانی بجای بماند./ي2

برچسب ها: کاتالوگ ، اجلاس ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار