معاون بهبود تولیدات دامی و جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان از لحاظ تولید فرآورده های دامی و لبنی خودكفا بوده و تولیدات مازاد بر مصرف و نیاز آن نیز به استانهای همجوار صادر می شود.

رضا یوسفی رضایی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: وضعیت تولید و مصرف طیور در سطح استان دارای وضعیت خوبی است به گونه ای كه در سال گذشته افزون بر 123 هزار تن گوشت در استان تولید شده است.

وی اظهار كرد: از این مقدار فرآورده های دامی 60 هزار تن گوشت قرمز و 63 هزار تن گوشت مرغ بوده است.

یوسفی رضایی گفت: در آذربایجان غربی سالانه افزون بر 13 هزار و 277 تن تخم مرغ تولید و روزانه 27 تن تخم مرغ در داخل استان توزیع می شود.

وی با اشاره به گرانی های اخیر درچرخه توزیع و بازار مرغ گفت: امسال روزانه 150 تن تخم مرغ در استان توزیع شده است ولی در ماههای اخیر با افزایش قیمت نهاده های دامی از قبیل سویا و ذرت شاهد بالا رفتن قیمت مرغ در بازار فروش این محصول بودیم كه با تلاشهای انجام شده این مشكل نیز تا حدی رفع شده است.

یوسفی رضایی اظهار كرد: تولیدات داخل استان هم اكنون جوابگوی نیاز مصرف داخل استان بوده و هیچگونه مشكلی در رابطه با تولید و تامین محصولات دامی و مرغ و تخم مرغ در استان وجود ندارد.

آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از سبك و سنگین و مرغداریهای گوشتی، مرغ تخم گذار و مادر به ظرفیت 13میلیون قطعه در سال است كه از این لحاظ رتبه پنجم تا سوم كشور را به خود اختصاص داده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.