رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از ایجاد همکاری‌های علمی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های معتبر كشور آلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دكتر حميدرضا ميرزايي با بیان این خبر افزود: در راستای افزایش سطح علمی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مذاکراتی ميان مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان صورت گرفت.

وی رشته‌هاي «تربیت بدنی»، «مهندسی پزشکی»، «مدیریت چاپ» و «مدیریت نشر» را از جمله رشته‌هایی عنوان کرد که در خصوص این رشته‌ها مذاکراتی بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دانشگاه‌های آلمان صورت گرفته است.

میرزایی با اشاره به بازدید مستشار فرهنگی سفارت آلمان از دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهارداشت: وی ضمن آشنایی با توانمندی‌های این دانشگاه و مجموعه‌های آستان قدس رضوی، بر همکاری‌های مشترک علمی – پژوهشی تأکید كرد.

دوره‌های مشترک با ساير دانشگاه‌های کشورهاي مختلف

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با بين اينكه اين دانشگاه دومين دانشگاه بين‌المللي كشور است، افزود: دانشگاه امام رضا(ع) در حوزه بين‌المللي اقدام به جذب دانشجو از خارج از كشور كرده و در سال تحصيلي جديد دوره‌هاي مشترك دانشگاهي ميان اين دانشگاه و دانشگاه‌هايي از كشورهاي؛ آلمان، فرانسه، تركيه و تاجيكستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به تعاملات خوب بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دانشگاه معمار سینان ترکیه اشاره کرد و ابرازداشت: با دانشگاه معمار سینان ترکیه که از معتبرترین دانشکده‌های معماری دنیاست، مذاکراتی در خصوص همکاری های مشترک در رشته معماری اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: با توافقاتی که با دکتر ممتاز احمد، رئیس دانشگاه بین‌المللی پاکستان انجام شد،کنسرسیومی از سه دانشگاه‌های بین‌المللی امام رضا(ع)، بین‌المللی اسلامی پاکستان و معمارسینان ترکیه برای رشته معماری اسلامی تشکیل خواهد شد.

موقعیت ممتاز دانشگاه امام رضا(ع) در منطقه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در مجموعه آستان قدس رضوی برای تربیت نیروی متخصص و متعهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود کتابخانه‌ها و موزه‌های تخصصی، مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم و چاپخانه‌های مجهز و مدرنی که در آستان قدس رضوی موجود است، در رشته‌های نظیر «کتابداری»، «احیا و مرمت نسخ خطی» و «مدیریت نشر» دانشگاه امام رضا(ع) در مقایسه با سایر دانشگاه‌های منطقه در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد.

وي ادامه داد: در رشته «مدیریت اماکن متبرکه مذهبی» در مقطع کارشناسی ارشد، اين دانشگاه دانشجوياني از شهرهاي؛ نجف اشرف، کربلا، کاظمین، سامرا، سوریه و سایر شهرهای مذهبی خواهد پذيرفت.

وي با اشاره به تأسيس دانشگاه امام رضا(ع) در سال 78 از سوي آستان قدس رضوي ابراز داشت: طبق سند چشم‌انداز آستان قدس رضوي بايستي اين دانشگاه به معتبرترين موسسه آموزشي و پژوهشي كشور و منطقه تبديل شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.