تحلیلگر سیاسی گفت حضور گسترده شرکت های جنبش عدم تعهد در نشست تهران شکستی علنی برای امریکا بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی ؛ جوزف چنگ تحلیلگر سیاسی در دانشگاه هنگ کنگ می گوید آمریکا در حال شکست در صحنه های بین المللی است. 

وی گفت حقیقت این است که اعضای جنبش عدم تعهد حضور گسترده ای در نشست تهران داشته اند که از جمله آنها کشور مصر است. حضور این شرکت ها به رغم تلاشهای گسترده آمریکا برای جلوگیری از حضور آنها در این نشست صورت می گیرد. 

در واقع به نظر می رسد آمریکا بهتر متوجه خواهد شد که اعمال فشار بر جنبش عدم تعهد بی فایده است و باتوجه به اینکه آمریکا در این باره به طور علنی اقدام کرد، متحمل شکستی آشکار برای کاخ سفید شد. 

با توجه به این واقعیت به نظر می رسد کشورهای جنبش عدم تعهد تمایل به استقلال و عدم وابستگی به آمریکا دارند و متوجه شده اند که با پیروی از آمریکا این احتمال وجود دارد که حمایت های داخلی خود را از دست بدهند. 

ایران اعلام کرد قصد دارد در نشست جنبش عدم تعهد در تهران راه حلهایی برای برخی از مهمترین مسایل بین المللی ارائه کند.

در نشست تهران یکصد و بیست کشور جهان که خود را متحد آمریکا نمی دانند شرکت کرده اند. ایران اعلام کرده است در نشست تهران بسته ای از راه حلها برای حل بحران در سوریه را ارائه خواهد کرد و از اعضای این جنبش خواسته است که خواستار لغو تحریم های بین المللی برضد برنامه هسته ای این کشور شوند. 

به رغم تلاشهای آمریکا برای تضعیف اهمیت این نشست، رییس جمهور جدید مصر در نشست تهران شرکت خواهد کرد. این نخستین رییس جمهور مصر است که طی سه دهه اخیر به این کشور سفر می کند. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز از دیگر شخصیت های مهم شرکت کننده در این نشست اعلام شده است. 
برچسب ها: تهران ، آمریکا ، شکست ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار