سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور بیش از 60 وزیر خارجه در اجلاس وزاری جنبش غیر متعهدها خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه اصلی صبح 5شنبه با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و مرسی رئیس جمهور مصر و محمود احمدی نژاد هم در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران از حضور بیش از 60 وزیر خارجه در اجلاس وزاری جنبش غیر متعهدها خبر داد و گفت: اجلاس امروز مراسم افتتاحیه ندارد و مطابق روند عادی خود آغاز خواهد شد اما به دلیل اینکه اجلاس کارشناسان ارشد اولین اجلاس بود مراسم افتتاحیه برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در اجلاس امروز رئیس فعلی که کشور مصر است حضور خواهد داشت و سندی که توسط کارشناسان ارشد تنظیم شده در اجلاس امروز بررسی و تصویب می‌شود.

وی افزود: امور کارشناسان ارشد در تنظیم سند زودتر از موعد مورد نظر به پایان رسید و حتی لازم نبود که جلسه صبح دیروز کارشناسان برگزار شود و شاید جلسه وزرای خارجه هم زودتر از موعد به پایان برسد.

مهمانپرست تصریح کرد: مراسم افتتاحیه اصلی صبح 5شنبه با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و مرسی رئیس جمهور مصر و محمود احمدی نژاد هم در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هئیت‌هایی هم که برای سخنرانی در اجلاس ثبت نام کرده‌اند به نوبت به ارائه نقطه نظرات خود می‌پردازند.

وی همچنین از حضور 40 تا 50 هئیت در سطح سران خبر داد و اظهار داشت: معمولا هئیت‌هایی که در سطح سران در اجلاس حضور پیدا می‌کنند توسط وزاری خارجه همراهی می‌شوند و بیش از شصت وزیر خارجه در اجلاس حضور خواهند داشت.

مهمانپرست تاکید کرد: میزان مشارکت هئیت‌ها برای اجلاس وزارا و سران در ايران بسیار قابل توجه بوده است و تقریبا یک رکورد محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برنامه‌هایی که برای سران پیش بینی شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی بازدید سران از شهرهای مختلف کشورمان را دارد و در صورتی که از سوی هئیت‌ها این درخواست داده شود قطعا برنامه ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تا آنجایی که اطلاع دارم برنامه‌هایی برای بازدید سران از پروژه‌های صنعتی و برخی شهرهای کشورمان تبيين شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مهمانپرست ، اجلاس ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار