در رقابتهای نونهالان برتر اروپا در کشور فرانسه علیرضا رهنما از جمع 91 نفر به کسب مقام هجدهمی بسنده کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رقابت های نونهالان در دو رده سنی زیر 11سال و 12 سال در شیلتی گیم فرانسه از روز جمعه سوم شهریور ماه آغاز شد و با شناخت نفرات برتر و همچنین کسب رتبه هجدهمی برای علیرضا رهنما تنها نماینده قاره آسیا در این رقابت ها به پایان رسید .

در فینال این بازیها کاناک از آمریکا 3 بر یک جانیک شو از آلمان را شکست داد و قهرمان ای رقابت ها شد . کریستان پلتا از رومانی نیز با پیروزی 3 بر 2 مقابل استانکویسیوس از لیتوانی بعنوان سوم دست یافت .

علیرضا رهنما نماینده ی شایسته تنیس روی میز ایران به همراه دیگر بازیکنان نونهال منتخب فدراسیون جهانی و کشورهای مختلف در این پیکارها حضور داشتند . در رده سنی زیر 12 سال، پسران متولد سال 2000 میلادی که رهنما در این گروه حاضر بود 91 بازیکن شرکت کرده بودند و در چهار مرحله به صورت دوره ای و حذفی با هم به رقابت پرداختند . سه مرحله نخست این پیکارها به صورت دوره ای برگزار شد و علیرضا رهنما در این پیکارها ابتدا در گروهی سه نفره با فرانسه و روسیه هم گروه شد که توانست با یک پیروزی 3-0 مقابل فرانسه و یک باخت نزدیک 3-2 مقابل روسیه به عنوان نفر دوم گروه خود به مرحله ی بعدی مسابقات صعود کند.

وی پس از صعود به مرحله دوم با نمایندگان کشور های آلمان ، جمهوری چک و فرانسه هم گروه شد و به رقابت پرداخت و توانست مقتدرانه تمامی رقبای خود را با نتیجه ی مشابه 3-0 مغلوب توانایی خود سازد و به عنوان نفر نخست گروه خود راهی مرحله ی بعد شد.

تنها نماینده قاره آسیا در مرحله ی سوم پس از پیروزی قدرتمندانه 3-0 مقابل نماینده ی کشور ایتالیا به مصاف دیگر نماینده ی کشور فرانسه رفت و موفق شد طی یک نمایش خیره کننده 3-1 این حریف خود را هم پشت سر بگذارد تا به جمع 32 پدیده نونهال این رقابت ها راه یابد.

رهنما با 6 برد و یک باخت به مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت ها راه یافت .

در مرحله یک شانزدهم نهایی علیرضا رهنما نونهال تبریزی کشورمان در اولین دیدار خود برای راه یابی به مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کریل بیوت از شهر سنتری فرانسه رفت و با نتیجه 3 بر 2 مغلوب حریف خود شد . رهنما گیم های اول و سوم با امتیاز مشابه 11 – 7 برد ولی گیم های دیگر را 14 – 12 ، 11 – 9 و 11 – 8 واگذار کرد تا در ادامه مسابقات برای کسب رده های 17 تا 32 به مصاف حریفان خود برود .

رهنما در ادامه و در قسمت بازنده ها ابتدا موفق شد 3 بر صفر دانیل اوراک از اسلواکی را شکست دهد و در بازی دیگر 3 بر 2 تام ایزی از آلمان را از پیش روی بردارد و برای کسب رده هفدهم مسابقات به مصاف سباستین پریم از برتاگن فرانسه رفت و با باخت 3 بر یک از این بازیکن رتبه هجدم این پیکارها را به خود اختصاص داد . در این بازی رهنما ابتدا گیم اول را 11 – 6 برد ولی در سه گیم بعدی با امتیازات 12 – 10 ، 11 – 6 و 11 – 4 مغلوب حریف فرانسوی خود شد .

گفتنی است صمد تدبیری هدایت علیرضا رهنمای حقیقی را در فرانسه بر عهده داشت /س

برچسب ها: تنیسور ، رقابت ، نونهالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.