كنفرانس خبري مشترك دبير كل سازمان ملل و رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد و دو طرف در اين كنفرانس به ارائه نقطه نظرات خود پيرامون مسائل گوناگون پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در کنفرانس خبري مشترک با دبير کل سازمان ملل گفت: دبير كل سازمان ملل در بدو سفر خود به ايران ابراز علاقه کرد به مجلس ايران آمده و مذاکراتي پيرامون مسائل مختلف انجام شود.

وي در ادامه افزود: قسمت اول مذاکرات انجام شده است و ادامه مذاکرات بعد از صرف ناهار انجام خواهد شد.

لاريجاني ادامه داد: با توجه به اهميتي که جايگاه دبير کل سازمان ملل براي گسترش صلح در جهان دارد اين ديدار فرصتي ماسب بود تا درباره موضوعات روز منطقه و جهان با وي مذاکره شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين اظهار داشت: ايجاد صلح در منطقه رويکرد اصلي جمهوري اسلامي ايران است اما برخي کشورهاي بزرگ به دنبال ماجراجويي و به هم‌ريختگي در منطقه هستند مانند اتفاقاتي که امروز در سوريه شاهد هستيم.

لاريجاني خاطر نشان کرد: ايران از پروسه ايجاد دموکراسي در سوريه حمايت مي‌کند مانند حمايت‌هايي که از دموکراسي در ليبي و مصر داشت اما برخي کشورهاي غربي با اقدامات خود مجال ايجاد دموکراسي را در اين کشور نمي‌دهند.

وي همچنين با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در بحرين و سركوب شديد اعتراضات مسالمت‌آميز مردمي در اين كشور گفت: هر شهروند بحريني بايد داراي حق راي و اظهار نظر باشد و اين اصلي‌ترين خواست مردم انقلابي بحرين است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان اظهارات خود در اين كنفرانس خبري خاطر نشان کرد: اميدواريم دبير كل سازمان ملل حضور فعال‌تري در زمينه‌هاي گوناگون خصوصا  در اجلاس عدم متعهد در تهران داشته باشد.

در ادامه اين كنفرانس خبري نيز بان‌كي‌مون  دبيركل سازمان ملل گفت: من در ايران حضور پيدا كردم تا در مورد مسائل مختلفي با مقامات ايراني صحبت كنم و به آنها بگويم كه ايران مي‌تواند نقش مهمي را در حل و فصل بحران سوريه به صورت مسالمت‌آميز ايفا كند.

وي در ادامه افزود: ايران مي‌تواند نقش مهمي را در حل بحران اين كشور ايفا كند چرا كه مردم سوريه رنج زيادي را در طول اين مدت متحمل شده‌اند، به طوري كه در 18 ماهه گذشته حدود 20 هزار نفر در كشور سوريه جان خود را از دست داده‌اند و به دنبال مطالبات خود هستند.

وي همچنين خاطر نشان كرد: در ديدار با علي لاريجاني در مورد مسائل مختلفي همچون وضعيت حقوق بشر در ايران و نگراني‌هايي كه ما در اين زمينه داريم صحبت كردم و صحبت‌هاي خود را بعد از ناهار ادامه خواهيم داد.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: لاریجانی ، کنفرانس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار